Kan je jezelf herbesmetten met corona?

Dus bijvoorbeeld door het gebruik van eenzelfde waterfles die je gebruikte, of een kledingstuk waarin geniest is. Ervanuitgaande dat de symptomen aan het afnemen zijn, zou je dit dan weer kunnen oplaaien door dergelijke situaties

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Onderzoek heeft uitgewezen dat het coronavirus tot 72 uur lang kan overleven op plastic en roestvrijstalen oppervlakken. Dat is dus maximaal drie dagen.
Een gemiddelde met corona besmette persoon die ziek is geworden heeft acht dagen na de eerste symptomen geen levende virussen meer in het lichaam.

Deze twee feiten met elkaar vergelijkend kun je constateren dat het onmogelijk is om op de negende dag jezelf opnieuw te besmetten door te drinken uit een waterfles die je gebruikt hebt voordat je ziek werd.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En stel je zou heel de tijd dezelfde fles gebruiken? Hoe zit dat dan in elkaar?
Ritsuka
3 jaar geleden
Een waterfles moet je nooit zolang achter elkaar gebruiken, je moet deze regelmatig wassen
ronron1212
3 jaar geleden
goed antwoord +
SimonV
3 jaar geleden
Het virus kan een paar dagen overleven. Maar in te weinig hoeveelheden om iemand te besmetten.