Geweigerd op werk door chronische loopneus, mag dat?

Ik ben uitzendkracht met 0 uren. Nu heb ik al sinds ik daar werk, december 2019, een loopneus. Gewoon zoals velen hebben met koud weer.
Nu mag ik van hun niet werken omdat ik zogenaamd verkouden ben. Maar dat ben ik niet. Mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat mag kijk naar het protocol wat de regering heeft afgekondigd. Bij verkoudheidsklachten of symptomen thuis blijven.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik wordt er om ontslagen ik mag helemaal niet meer komen hoor ik net. Mag dat wel?
ronron1212
4 jaar geleden
Ja dat kan gebeuren als je uitzendkracht bentmet een 0 uren contract.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus, je kunt idd naar huis gestuurd worden.
Wat betreft ontslag: Het ligt wel aan het soort 0-urencontract, hoe lang je al in dienst bent...
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/contract/arbeidscontract/nulurencontract
Ik merk wel dat bedrijven nu sowieso niemand meer mogen inhuren, detacheren etc. Bedrijven proberen op alle mogelijke manieren hun hoofd boven water te houden.
Het lijkt me dat dat mag.
Op dit moment is erg namelijk aan de hand dat er een groot virus heerst. Het Corona virus. Een van de symptomen daarvan is verkoudheid. En daar zit de grote crux. Jij zegt dat het een chronische loopneus is. Zij echter, kennen je niet, weten je medische achtergrond niet en nemen hier in geen risico!

Afhankelijk van in welk veld u werkt, kan het ook nog vertrouwensschade met (mogelijke) klanten / clienten opleveren. Als zij weten dat het niet ernstig is, weten de mensen waarmee u werkt dat nog niet. Dat is het nadeel van de gehele situatie.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik wordt er om ontslagen ik mag helemaal niet meer komen hoor ik net. Mag dat wel?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ook hier prima antwoord.
Mannonnetje kijk even bij Ronron reactie.
Succes!
Plus