Is de pil met de noodpil betrouwbaarder?

Hoi beste lezers
Kan iemand mij misschien helpen adviseren?
Ik ben een meisje/vrouws. Ik zit al een tijdje aan de pil. Ik ben tot nu toe nog nooit 1 dag vergeten. Al moet ik zeggen dat ik nogal gauw onzeker word als het gaat om mijn gezondheid. Nou had ik laatst opgezocht of de pil bij daadwerkelijk zo betrouwbaar is in de stopweek. Ik weet oprecht niet meer waar ik had dat online gelezen. Er stond dat je in je stopweek gewoon nog beschermd bent tegen een zwangerschap maar langzamerhand neemt dat af per dag. De stopweek duurt 7 dagen en ik had dus gelezen dat je nog het beste beschermd bent in de eerste 4 dagen van je stopweek. Wat ik heb gedaan is dus op de 5e dag van mijn stopweek weer begonnen ben aan mijn nieuwe strip. 6 dagen daarna heb ik dus onveilige seks gehad met me vriend. (Wel natuurlijk met de pil op tijd geslikt, geen diarree gehad of niet overgegeven). Ik werd heel onzeker en vertrouwde het niet dus heb toen een MAP ingenomen (morning-afterpil). Alleen daarna had ik online gelezen dat ook iemand beide had ingenomen. Bij haar stond in de reacties dat het overbodig zou moeten zijn en de kans op een zwangerschap er eigenlijk nauwelijks tot aan niet bestaat. Dus heb daardoor weer een keer seks gehad terwijl ik gewoon aan de pil ben etc… Ik snap mezelf niet maar ik blijf bang.
Bestaat er de kans dat ik nog steeds zwanger zou kunnen raken? En is het schadelijk 2 pillen op 1dag in te nemen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Pil+condoom is veiligste combi.
Noodpil is echt voor nood, zo'n hormonenbom moet je niet zomaar nemen.
LeonardN
2 jaar geleden
https://www.anticonceptie.nl/product/anticonceptiepil/betrouwbaarheid/
Na 3 weken volgt er een stopweek. In deze week ben je ongesteld. Tijdens deze 7 dagen ben je nog steeds beschermd tegen zwangerschap. Wat je nu dus lijkt te doen is paniekvoetbal.
Je hebt ergens gelezen dat er verminderde bescherming is. > je wordt bang
Je hebt seks. > je wordt bang dat je zwanger bent
Je slikt daarom een pil > je wordt bang dat die pil schade kan Is het mogelijk (en dit is natuurlijk een gooi vanuit het niks) dat je angstproblematiek hebt, wellicht hypochondrie?
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Het beste is helemaal geen seks hebben. Weet je zeker dat je niet zwanger wordt. Of met een vrouw seks hebben, ook veilig tegen zwangerschappen.

Antwoorden (1)

Nee. De noodpil is alleen bedoeld om te gebruiken als er per ongeluk zonder voorbehoedsmiddel gevreeën is. Deze pil veroorzaakt geen blijvende gezondheidsproblemen, maar je kunt wel last hebben van bijwerkingen.

Als jij al aan de anticonceptiepil bent en die geen dag vergeet te slikken is het onnodig om daar ook nog een morning after pil bij te gaan slikken, Om honderd procent zeker te kunnen zijn is het 't beste als ook de (jonge)man zich beschermt, met een condoom. Want dan kun er volledig op vertrouwen onmogelijk zwanger te kunnen raken én geen soa (seksueel overdraagbare aandoening) op te lopen.