Kan ik de pil een paar dagen doorslikken van een aparte strip?

Ik wil mijn menstruatie nog een paar dagen uitstelleb. Kan dit? Of ben je dan niet meer beschermd tegen zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Als je de anticonceptiepil slikt menstrueer je helemaal niet. Je krijgt alleen een onttrekkingsbloeding als je een stopweek houdt, maar die hoef je helemaal niet te houden. Je zou ook gewoon door kunnen slikken totdat je uiteindelijk een doorbraakbloeding krijgt.
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom denk je dat het een strip is gebruik de strip stop of ga gewoon door met de volgende strip weer eerst opmaken dan. Lees de bijsluiter eens in het doosje daar zit het er voorbij.

Antwoorden (1)

Ik zou stoppen na 1 strip en anders doorslikken met de voorwaarde dat je die 2e strip ook helemaal opmaakt. Als je wat willekeurige dagen doorslikt ipv een hele strip, neemt de kans op zwangerschap toe.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Dat is een verwarrende tweede regel. Je bedoelt vermoedelijk dat de kans op het vergeten te slikken van een pil toeneemt?