Wanneer stoppen je maandstonden als je de pil pakt?

Ik moet beginnen aan de pil als ik mijn regels kreeg. Maar wanneer stoppen je maandstonden als je de pil pakt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (2)

Dat is niet te voorspellen. Het kan zijn dat jouw maandstonden verlopen zoals jij gewend bent. Maar het kan ook dat de hormonen van de anticonceptiepil er invloed op krijgen.

Voor een goed begrip is het nodig te weten dat de pil voorkómt dat jij een eisprong krijgt. Dus als je deze vanaf de eerste dag van jouw laatste menstruatie elke dag eentje slikt, dan krijg je de volgende maand géén maandstonden meer. Er treedt alleen een onttrekkingsbloeding op als je een stopweek houdt.
3 jaar geleden
Slik jij de pil dus door? Zonder pauze? Dan zou de menstruatie de tweede keer moeten uitblijven. Dus na de start 1 x wel menstruatie en daarna ws niet meer. Uitzonderingen daargelaten