Waneer ben ik weer vruchtbaar naar de prikpil?

Ik heb een grote kinderwens ! Daarom heb ik in november mijn laatste prikpil gehaald dus in februari moest ik hem weer hallen die hebt jk niet gehaald .. omdat ik snel zwanger wil worden eind februari kreeg ik kleine bloedingen licht roze maar dat is naar 2 dagen gelijk gestopt , tot de dag van vandaag (16-04) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je zeggen: heb geduld, en ga niet lopen stressen. Daardoor verklein je de kans op zwangerschap.
Ik liep een hele tijd met ovulatietesten te klooien, uiteindelijk keek ik gewoon via een app (Flo) wanneer mijn ovulatie ongeveer moest zijn, dan hadden we om de dag seks.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik slikte de pil, was een jaar na stoppen zwanger.

Antwoorden (1)

Wanneer je weer vruchtbaar bent na het stoppen met de prikpil kan niemand zeggen.
De één is de maand erna al zwanger (maand nadat de nieuwe prik gehaald moest worden), terwijl de ander pas na anderhalf jaar weer vruchtbaar is.

Elke vrouw is uniek. Jij dus ook.
Probeer het moeten los te laten. Niemand weet wanneer jouw lichaam weer een natuurlijke cyclus heeft. Ik weet zeker dat de huisarts ook zal zeggen dat je het zeker een jaar (anderhalf jaar) de kans moet geven.

Jouw gevoel roept nu om een zwangerschap en dat begrijp ik. Helaas is het voor een lichaam vaak meer werk om weer een normale cyclus op te bouwen na het stoppen van deze vorm van anticonceptie.
Probeer een balans te vinden tussen gevoel en verstand.
Wacht bijvoorbeeld eerst op een goede menstruatie voordat je al in de weer gaat met vruchtbaarheid (testen eisprong).

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik was precies een jaar na het stoppen met de pil zwanger. Eerst moet je cyclus weer op gang komen inderdaad, kan even duren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mooie aanvulling (ook je reacties bij reactie).
En jij slikte de pil. Indien je de prikpil hebt, kan het nog iets langer duren.