Ik ben op de laatste dag van mijn menstruatie begonnen met de pil, is die dan gelijk betrouwbaar?

Is hij dan al gelijk betrouwbaar of moet ik dan nog 7 dagen wachten want stel ik heb op dag 5/6 van de eerste week seks zonder condoom kan ik dan alsnog zwanger worden ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Erna55
4 jaar geleden
Lees de bijsluiter.

Antwoorden (1)

Natuurlijk kun je dan zwanger worden.

Je bent alleen meteen beschermd als je met de pil begint op de eerste, nogmaals eerste, dag van je menstruatie.

Elk ander tijdstip waarop je begint met slikken (dus ook de laatste dag van de menstruatie) moet je zeven dagen andere conceptie gebruiken.

Geen Russisch roulette spelen, wil je niet zwanger worden.
https://www.apotheek.nl/themas/anticonceptiepil#vanaf-wanneer-werkt-de-pil
Vanaf wanneer werkt de pil. Dit kopje vertelt het ook.
Toegevoegd op 10 april 2020 12:26: tekst