Kan ik 2 x achter elkaar de morning afterpil nemen?

Hi, ik heb 2 dagen geleden onveilige seks gehad, en ik weet dat het niet goed is en dom, maar het is nu eenmaal gebeurd... nu heb ik de volgende ochtend meteen een morning afterpil genomen, maar ben ik vreselijk bang dat ik alsnog zwanger raak. Kan ik daarom 2 x de morning afterpil nemen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
11.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Zorg alsjeblieft voor betere voorbehoedsmiddelen. Condoom + anticonceptiepil is 1 van de beste combinaties (bij goed gebruik). Je speelt met je gezondheid, wat ga je doen als je zwanger blijkt te zijn?
En heb je je al laten testen op SOA's?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb gehoord dat sowieso niet goed voor je is wat logisch is, het kan je gezondheid beschadigen waardoor je ook minder kans heb om überhaupt zwanger te worden. Weet niet of dat klopt.

Antwoorden (1)

Nee. Ongeveer 1 à 2% van de vrouwen blijkt na het slikken van een morning-afterpil alsnog zwanger te zijn. Maar alleen als je binnen 3 uur na het slikken van de pil hebt overgegeven of diarree hebt, moet je een nieuwe morning-afterpil gebruiken. Het is verder niet verstandig de morning-afterpil meerdere keren in één menstruatiecyclus te gebruiken, want de betrouwbaarheid neemt dan sterk af.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar als ik hem nog een keer gebruik, morgenochtend, is het dan niet gewoon een extra zekerheid??
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Een morning-afterpil is geen anticonceptiemiddel, maar een noodoplossing. Deze pil breekt geen zwangerschap af die er mogelijk al is, maar zorgt er alleen voor dat de eisprong wordt uitgesteld. Maar als je al een eisprong hebt gehad, kan een extra pil daar niets meer aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar als ik over een week ongesteld moet worden, is er dan een kans dat ik zwanger raak?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gebruik een condoom.
Amadea
4 jaar geleden
Normaliter begint anderhalve week na een eisprong de menstruatie. Het lijkt erop dat jij dus net rond de eisprong onbeschermd gevreeën hebt. De kans dat jij zwanger bent is daarom behoorlijk aanwezig. De noodpil kan veroorzaken dat jij volgende week niet op de verwachte dag ongesteld wordt. Maar het is ook mogelijk dat er geen menstruatie volgt omdat je reeds zwanger bent...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoeveel dagen later zou ik dan ongesteld moeten worden? Is dat een dag of paar dagen of zelfs een week?
Ritsuka
4 jaar geleden
Het is niet te zeggen hoeveel tijd later je ongesteld word, elk lichaam reageert er anders op. Haal een zwangerschapstest als je menstruatie te laat is.