Wat is goed qua anticonceptie?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag waarvan het antwoord misschien heel voor de hand liggend is, maar ik wil het toch graag zeker weten. Ik ben 17 jaar en ik heb een tijd geleden een jongen ontmoet en het zou best goed kunnen dat het wat gaat worden. Nou ben ik niet van plan om seks met hem te hebben, maar ik wil voor de zekerheid graag weten wat normaal/verstandig is qua anticonceptie. Wat gebruiken de meeste mensen van mijn leeftijd en wat is simpelweg het verstandigste? Is alleen een condoom genoeg of is het nodig om nog voorzichtiger te zijn? En nemen meiden vaak/altijd een zwangerschapstest of neem je dat pas wanneer je vermoedt dat je zwanger bent?

Sorry voor de hoeveelheid vragen! Alvast heel erg bedankt x

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Pil + condoom is meestgebruikte combi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou deze vraag+antwoorden even doorkijken. Hier wordt een hoop gezegd over de betrouwbaarheid van een condoom. https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/anticonceptie/vraag/628719/hallo-seks-vriend-hierbij-liever#1706019%23&from=email&source=answer_new

Antwoorden (1)

Een condoom is vaak al genoeg hoor. Wel moet je er op letten dat deze niet scheurt/gescheurt is. Daarna is de pil ook een betrouwbare anticonceptir. Nadeel hiervan is dat je deze langere tijd moet gebruiken en dat het niet tegen soa's beschermt. Daarnaast heb je nog andere anticonceptiemiddelen, waar je op internet makkelijk informatien kan vinden.

Op de vraag of meisjes/vrouwen altijd een zwangerschapstest gebruiken: nee, zeker niet. Dit doen ze alleen als ze vermoeden dat ze zwanger (zouden.kunnen) zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Wel moet je er op letten dat deze niet scheurt" En hoe doe je dat?