Kan je zwanger worden als je je pil te laat neemt?

Ik moest gister mijn eerste pil nemen (dus na mijn stopweek). Normaal neem ik hem om 8 uur maar heb hem nu pas om half 1 genomen. Daarvoor had ik onveilige seks. Kan ik nu zwanger worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Erna55
6 jaar geleden
Lees je bijsluiter.
Daarin staat voor jou pil wat de gevolgen zijn van te laat innemen.

Antwoorden (1)

De pil een paar uur later nemen dan anders heeft geen invloed op de werkzaamheid. Alleen de minipil moet je echt min of meer op tijd innemen, maar aangezien die geen stopweek kent, zal het in jouw geval om de combinatiepil gaan. En daarvoor komt de tijd dus niet zo nauw.