Ik ben nauwelijks ongesteld en later dan normaal. Kan dit duiden op een zwangerschap?

Donderdag ochtend heb ik mijn laatste pil geslikt. Normaal ben ik dan zaterdag ongesteld. Alleen dit keer niet. Zondag had ik een klein beetje bruin bloed. En vandaag is er echt een heel klein beetje bloed. Wel licht rood.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Amadea
6 jaar geleden
Als je de anticonceptiepil slikt word je helemaal niet ongesteld. Je krijgt alleen in de stopweek een onttrekkingsbloeding, die echter geen menstruatie is. Want er is namelijk geen eisprong geweest, de baarmoeder heeft zich niet voorbereid op een eventuele bevruchting, en er hoeft dus geen ongebruikt laagje te worden afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@amadea nee klopt. Het is een gewoonte om het ongesteld te noemen aangezien vrijwel iedereen het zo noemt.

Antwoorden (1)

het is mogelijk om later ongesteld te raken dan normaal door stres(omdat je bijvoorbeeld in paniek bent door de latere ongesteldheid).
Wil je het risico niet nemen haal dan voor de zekerheid een zwangerschapstest