Homeopathie wordt vaak verward met kruidengeneeskunde. In de homeopathie worden zeer sterk verdunde middelen gebruikt, in de kruidengeneeskunde niet. Veel middelen die bij de drogist te koop zijn en waar "homeopatisch geneesmiddel" op staat, zijn in feite kruidenmiddelen. Dit heeft te maken met een verandering in de geneesmiddelenwet, waarbij de regels voor homeopatische middelen soepeler zijn dan voor kruidengeneesmiddelen.

Homeopathie hersteld het normale evenwicht in de mens. Omdat het voor een volwassene normaal is om vruchtbaar te zijn, kun je homeopathie niet gebruiken voor anticonceptie, want dat is het verhinderen van de normale gang van zaken.

Betrouwbare anticonceptie zonder chemische middelen en zonder barrieremethoden kan o.a. met Natural Family Planning (http://www.nfp-nederland.nl/).
Er zijn ook een aantal apparaatjes te koop (o.a. Ladycomp http://www.ladycomp.nl/) die hetzij de temperatuurscurve hetzij de hormoonveranderingen bijhouden, en aan de hand waarvan je je vruchtbare dagen kunt bepalen.

Een goed overzicht vind je op: http://www.anticonceptiemethoden.nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kuisheidsgordel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je weet wat je doet. En als je weet waar je het moet vinden dan zou je Bella Donna kunnen gebruiken.

Let alleen wel heel erg op. Bij een microgram te veel heeft Bella Donna een incubatietijd van 8 minuten. Met de dood tot gevolg!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Niet betrouwbaar zoals de pil of condoom. Het LIJKT wel zo, maar is niet het geval. En Belladonna is ZO giftig dat ik het niet zou durven aanraden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou je een Homeopatisch anti-conceptie middel willen hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen die in de buurt komen van de betrouwbaarheid van de reguliere anticonceptiemiddelen en waar je niet dood aan gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaat op dit moment geen effectief homeopatisch anti-conceptiemiddel. Als je liever iets wilt gebruiken dat je wat minder een gevoel geeft dat je een " chemisch" pilletje gebruikt en toch een beetje natuurlijk: een condoom! Immers latex is een natuurprocuct!