"Potentiëren of dynamiseren is, in de klassieke homeopathie, een bereidingswijze van een homeopathisch middel, waarbij een stof herhaaldelijk en opeenvolgend verdund wordt. Volgens de homeopathie zou door te schudden tussen de verdunningen de geneeskracht (de potentie) overgedragen worden op de oplossing. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van deze energie of van de overdracht ervan."

D6 heeft dus te maken met het aantal malen verdunnen.
.
Verder:

@ Het aantal herhalingen (ook wel verdunningsstappen genoemd) wordt aangegeven met een getal. Bijvoorbeeld, een middel met de potentie D6, heeft zes maal een decimale verdunningsstap ondergaan en is dus 106 maal gedynamiseerd.@

Aldus Wikipedia.

Als je het mij vraagt - maar dat moet je niet doen - vallen deze @medicijnen@ onder de categorie kwakzalverij.
Toegevoegd op 05 oktober 2021 17:58: bron
2 jaar geleden
milenaa
2 jaar geleden
En d6 is dan minder verdund dan d10?
tinus1969
2 jaar geleden
D6 is idd minder verdund dan d10.
C staat voor honderdvoudige verdunning. K ken ik niet maar zal wel voor duizendvoudige verdunning staan.
Castle
2 jaar geleden
+ Dit valt inderdaad onder kwakzalverij want door de verdunning blijkt er niets over te zijn van een eventuele werkzame stof. James Randi heeft ooit de grap hierover gemaakt: Ze hebben een man gevonden na een overdosis. Hij was vergeten zijn medicijnen in te nemen.