Waarom zie ik kleur golven als ik me ontspan, met mijn ogen open?

Als ik me ontspan of focus dan zie ik groene en roze/paarse vlekken met ogen open.
De eerste keer dat ik dit waar nam was na een acupunctuur sessie. Mijn lichaam en geest waren ontspannen en ik lag daar op een bed naar het plafond te staren. Toen begon het. In een ontspannen tempo kwamen er ineens kleuren, terwijl ik mijn ogen geopend had. Ik zag groen en roze, die op een natuurlijk ritme kloppend op mijn netvlies verschenen. Het voelde alsof ze nèt boven mij hingen (20cm misschien?). Zodra ik met ogen knipper of niet meer ontspannen ben verdwijnt het. Dit heb ik vaker, alleen op momenten dat ik echt ontspannen of moe ben, en gewoon met mijn ogen open. Het voelt heel vredig. Weet iemand wat het is? Ik heb wel veel gelezen over dit verschijnsel met ogen dicht, maar nooit open.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey, dat heb ik ook soms. Als ik ontspannen ben, maar ook op andere momenten. Ook met mijn ogen open. Heb je misschien een ziekte? Ik heb diabetes en zie die vlekken dus ook soms als ik te weinig suiker in mijn bloed heb. Maar als je geen diabetes hebt, maak je geen zorgen, dit is geen symptoom voor diabetes, symptomen zijn bijvoorbeeld: veel drinken en dus naar toilet gaan,... Dus heb je één of andere ziekte?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi Linaveradere, nee ik heb geen ziekte. (Dat ik weet...)
Ik voel me dan ook niet licht in mijn hoofd ofzo, en het zijn ook geen zwarte vlekken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké, sorry. Misschien is dat als je moe bent en je rust nodig hebt?

Antwoorden (2)

Dat is je aura
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Volgens zijn het stofdeeltjes die door je ogen heen dwarrelen