wat kan je nog doen tegen add buiten medicatie nemen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Rust, reinheid, regelmaat. Zoek daar maar eens op.
Cryofiel
5 jaar geleden
Kan ik beamen, Ritsuka.

Antwoorden (2)

Sport, gezonde voeding slaap.. hoe slaap je bijvoorbeeld? Als je niet goed uitgerust wakker wordt werkt ook niet echt mee met concentratieproblemen. Amfetamine nemen in de vorm van ritalin of adderall verstoord de slaap natuurlijk ook tot de max dus goed dat je daar niet voor kiest. Misschien kun je onderzoek doen naar wetenschappelijke artikelen wat cannabis voor je kan betekenen.
In deze tijd krijgen mensen ook veel te snel de diagnose dus doe goed zelf onderzoek en vooral zelf nadenken. Het systeem is vooral ingericht op geld verdienen met medicijnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een overmaat aan exorfinen vermijden. Deze stofjes werken ontregelend op allerlei neurotransmitters. Dit soort stoffen wordt normaliter afgebroken door een bepaald enzym; DPP-IV (Dipeptyl-peptidase IV). Door een overmaat aan exorfinen en bij een tekort aan dit enzym kan dit proces minder goed verlopen.
Verder zorgen voor een gezonde darmflora. Je darmflora beïnvloedt namelijk je hersenfuncties.
Gebruik van diverse voedingssupplementen, als vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en andere stoffen kan je gezondheid ondersteunen en allerlei neurotransmitters reguleren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en mucuna. Mucuna helpt de dopamineaanmaak te verbeteren.