Is roken aan te tonen mbv bioresonantie?

Ik heb diabetes en ga mijn lichaam daarom Door laten meten mbv bioresonantie. Ik heb 2 jaar gerookt, gemiddeld een pakje per week. Afgelopen zomer heb ik 2 weken lang een pakje per dag gerookt, en nu ben ik sinds een maand gestopt. Mijn vraag: zullen ze er tijdens het doormeten achter komen dat ik gerookt heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jij niks zegt betwijvel ik het dat zij het ontdekken... :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk het ook niet. Wees er gewoon eerlijk over als erom gevraagd wordt, het gaat over je gezondheid. Al gaat het om een alternatieve test, je doet het voor jezelf. Artsen (als ze dat al zijn hier) horen wel van meer mensen dat ze hun tips in de wind hebben geslagen, je bent de eerste en de laatste niet. Iedereen heeft zijn zwakke momenten, ontken deze niet, je houdt dan hen, maar vooral jezelf voor de gek.
Ritsuka
9 jaar geleden
zoiets kun je toch eerlijk zeggen?
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh - met bioresonantie is toch helemaal niets te meten dat de therapeut al niet op een andere manier weet?
tinus1969
9 jaar geleden
Waarom wil je eigenlijk je lichaam door laten meten? Heb je T1 of T2 diabetes?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoef verder geen meningen over bio resonantie maar gewoon een antwoord op mijn vraag...
Cryofiel
9 jaar geleden
Dit is een kennis-site. Het is te verwachten dat je op zo'n site kennis krijgt aangereikt. Of je die kennis tot je wilt nemen of haar bij voorbaat wilt verwerpen, is aan jou. Je kunt in ieder geval niemand censureren. Daarnaast heb je al twee antwoorden gekregen. Wellicht volgen er nog meer. Als je een vraag stelt, moet je niet boos worden als je antwoord krijgt.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik lees in de reacties meer vragen aan de vraagsteller in plaats van echte kritiek op de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben niet boos hoor. Maar ik krijg dus inderdaad meer vragen dan antwoorden en daar heb ik weinig aan. Gelukkig heb ik al 2 antwoorden
Ritsuka
9 jaar geleden
Uit de FAQ:
Een goed antwoord: is zo geschreven dat het de vragensteller zo goed mogelijk helpt
is ook daadwerkelijk een antwoord; tegenvragen of opmerkingen kun je plaatsen als reactie.
http://www.goeievraag.nl/pagina/faq/ Dus wat mensen hier plaatsen klopt precies hoor :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met bioresonantie, kan met de werking testen van o.a. je organen, die er in een grafiek uit de computer komen.
De gevolgen van roken zijn mogelijk in principe te testen( b.v longen) , maar hoe meer tijd er over heen gaat na het roken, hoe meer herstel er ook weer is, dus het roken van maanden geleden zal vrijwel niet te testen zijn.
Wel als er eerdere rapporten gemaakt zijn van in de tijd er voor, want dan zou je kunnen vergelijken, van voor, tijdens en na het roken.
Bioresonatie is een omstreden techniek.
Ik heb er veel mee te maken gehad en telkens weer bewijzen gezien dat het werkte.
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh... nee... dat is wat ze *beweren*, maar niet wat ze *kunnen*. Als ze dit zouden kunnen, zou deze methode worden gebruikt binnen de geneeskunde. Maar de methode wordt niet gebruikt, omdat nog nooit iemand heeft kunnen laten zien dat je er ook maar iets mee kunt meten. Dit ondanks herhaalde pogingen. We moeten dus helaas concluderen dat het niet werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet dat je met dit soort onderzoeken bent bezig geweest en inderdaad tot de conclusie gekomen bent dat het totale onzin moet zijn.
Ik heb een twintigtal onderzoeken van dichtbij gevolgd en de resultaten gelezen en ondervonden en kon er toen niet meer omheen, omdat het deel dat ik zelf kon controleren altijd klopte.
Van zeer dichtbij heb ik een aantal jaren van heel dichtbij mee kunnen maken dat b.v. toeval is uitgesloten, maar ook voorkennis van zaken en raden wat het zou kunnen zijn.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als het zo eenvoudig is om even te laten zien dat het werkt, hoe kan het dan dat de beste onderzoekers daar nog niet in zijn geslaagd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus heb ik een twintigtal onderzoeken niet goed opgelet.
Maar geloof me, ik was er op gebrand te bewijzen dat het onmogelijk is, dus oplichting!
Cryofiel
9 jaar geleden
Een goed onderzoeker voert het onderzoek zo uit dat de resultaten zelfs geldig zijn als hij zichzelf compleet voor de gek houdt.

Antwoorden (3)

In elk geval niet door dat apparaat, daarmee kun je namelijk niets 'meten' in je lichaam dat van belang is. Zie bijvoorbeeld ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/alternatieve-geneeswijzen/bioresonantie-nep.520194

Maar misschien raden ze het wel, of vermoeden ze het of denken ze het te zien aan je huid of te horen aan je stem. Dan kunnen ze er dus wel *tijdens* het doormeten achter komen (of: juist naar raden) maar dat zal in elk geval niet *door* het doormeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan helaas maar 1 plus uitdelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lies, met respect voor je antwoord.
Een natuurarts krijgt ongeveer 15 a 20 personen die hij ' doormeet' .
Per keer zijn er een punt of 5, waar iets mee is.
Dat zijn dus per dag een kleine honderd punten.
Hoe zou hij dan aan die informatie moeten komen?
Zeker bij bepaalde mensen kan je wel wat raden, horende bij hun klachten.
Blijven er dan toch nog een stuk of 50 over, waarvan hij precies moet weten bij welke persoon, welke klachten horen.
En hij bedenkt er niets bij, er komt een computer uitslag, die je zelf op het scherm kan volgen in de vorm van een statistiek.
Hoe zou hij dat kunnen beinvloeden?
Als ik daar kom, ken ik mijn eigen klachten en weet of het slechter of beter gaat, iets wat ik niet van te vore aan hem vertel, niet eens mijn eigen vrouw..
Maar ik zie het voor me op het scherm komen en ze kloppen vrijwel altijd.
Dus vraag ik me af hoe dat dan komt?
En ik vraag me af, als het werkt, waarom het zo werkt.
Nee, roken is niet aan te tonen middels bioresonantie.

Dat komt doordat bioresonantie helemaal nergens geschikt voor is. Het is echt totale onzin. Je kunt er niets mee meten; alleen dingen die de therapeut al op andere manieren kan raden, of die hij te weten kan komen door jou te ondervragen, kan hij zogenaamd "meten" met zijn bioresonantie-apparatuur.

Als voorbeeld kun je eens kijken op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie . Daar staat bijvoorbeeld "Medici waarschuwen voor de risico's van het volgen van deze alternatieve behandeling."

Als je Wikipedia niet vertrouwt, kun je je licht eens opsteken bij het IOCOB. Dat is een stichting die zich ten doel stelt alternatieve behandelingen te bevorderen. Zelfs zij zijn uitermate negatief over bioresonantie. Een aantal citaten:

--  "IOCOB raadt patienten sterk af zich via bioresonantie of via de zappers te laten behandelen. Nooit is bewezen dat die methoden helpen, en ze kosten veel geld!!!"

--  "Bioresonantie is bewezen onbetrouwbaar voor diagnostiek en behandeling."

--  "Het feit dat er gebruik gemaakt wordt van een soort bioresonantie-meting geeft ook te denken. Die methode beoordeelde IOCOB reeds afzonderlijk met een rood licht."

--  "Net zoals Bioresonantie-therapeuten met hun belachelijke apparatuur [...] altijd IETS meten, en daarom juist zo populair zijn."

Kortom, vriend en vijand zijn het er roerend over eens dat bioresonantie je reinste misleiding is. Blijf er van weg!

9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
als zelfs IOCOB er al negatief over is, lijkt het mij inderdaad geen goed idee. zonde van je geld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel een plus waard, prima gemotiveerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gezien vanuit jouw standpunt een duidelijk en prima antwoord.
Maar totale onzin?
Hier scheiden weer onze wegen
Cryofiel
9 jaar geleden
Dit is "slechts" voor zover we tot nu toe hebben kunnen nagaan.
Met bioresonantie, kan met de werking testen van o.a. je organen, die er in een grafiek uit de computer komen.
De gevolgen van roken zijn mogelijk in principe te testen( b.v longen) , maar hoe meer tijd er over heen gaat na het roken, hoe meer herstel er ook weer is, dus het roken van maanden geleden zal vrijwel niet te testen zijn.
Wel als er eerdere rapporten gemaakt zijn van in de tijd er voor, want dan zou je kunnen vergelijken, van voor, tijdens en na het roken.
Bioresonantie is een omstreden techniek.
Ik heb er veel mee te maken gehad en telkens weer bewijzen gezien dat het werkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
"De werking" van een orgaan is een vage kreet. Je kunt niet "de werking" van bijvoorbeeld het hart testen. Nog belangrijker: met bioresonantie is helemaal niets te testen. Als er al iets uitkomt, dan zijn dat alleen dingen die de bedienaar van de apparatuur op een andere manier te weten is gekomen. Er zijn vele testen gedaan met bioresonantie, vele onderzoeken zijn uitgevoerd. Nog nooit is daarbij ook maar enige relatie gevonden tussen datgene wat zogezegd zou worden doorgemeten enerzijds, en de uitkomsten van de meting anderzijds. Alle eventuele positieve resultaten van bioresonantie zijn op een andere manier te verklaren. Het is jammer dat de verstokte gelovers dat nog steeds niet willen inzien. http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/alternatieve-geneeswijzen/bioresonantie-nep.520194