Gezien vanuit de visie van acupuncturisten: heeft een oorpiercing door de helix (zie foto) invloed op mijn gezondheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Het kan gaan ontsteken, dat is niet zo goed voor je gezondheid
Cryofiel
10 jaar geleden
Het maakt toch niet uit wat de visie van de acupuncturisten is? Het gaat er toch om hoe het in werkelijkheid zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan het volgende je op weg helpen, @gast160049:
http://www.drsvanderveen.nl/Ooracupunctuur.htm en wat algemener:
http://www.drsvanderveen.nl/Acupunctuur.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben wat vergeten. De gevaren! "Gevaren van ooracupunctuur
Er zijn minstens 200 oorpunten ontdekt. Het spreekt voor zich dat de behandeling aan professionals moet worden overgelaten. Een verkeerde of onnauwkeurige prikkeling zou stoornissen of verstoringen in andere lichaamsdelen kunnen veroorzaken. Volgens de leer van de auriculotherapie heeft elke stimulans meteen effect op het corresponderende orgaan. ‘Grasduinen’ en ‘hobbyen’ kan dus ronduit gevaarlijk zijn. Het kan echter nooit kwaad om meer te weten te komen over de geschiedenis, filosofie en therapie van ooracupunctuur". Bovenstaande is een gedeelte uit:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/107091-ooracupunctuur-auriculotherapie-biedt-vaak-uitkomst.html
Cryofiel
10 jaar geleden
Gelukkig is in de praktijk nog nooit iets gebleken van die zogenaamde "verstoringen in andere lichaamsdelen". Als die "verstoringen" zouden optreden, zou daarmee zijn bewezen dat (oor)acupunctuur echt werkt. Sterker nog, als dat waar zou zijn zou het zelfs heel eenvoudig zijn dat bewijs te leveren! In werkelijkheid is er nog geen bewijs geleverd. De effecten van (oor)acupunctuur zijn dus vooralsnog puur theoretisch.

Antwoorden (1)

Acupuncturisten zullen zeggen dat dat kan. Volgens de leer van de auriculotherapie, ofwel ooraccupunctuur, heeft elk deel van het lichaam zijn eigen plekje op het oor. Via zo,n plekje kan je dan het lichaam beïnvloeden. De piercings op de foto zouden volgens de acupunctuur de plek zijn waar ongeveer je voeten en tenen hun plaats op het oord hebben. Door die piercings, of door piercings op andere plaatsen in het oor, maar ook op het lichaam, zouden die volgens acupuncturisten invloed kunnen hebben op lichamelijke functies.