weet iemand een natuurlijke anti-depressiva?

Ik zoek een natuurlijke anti-depressiva. Daar bedoel ik niet mee slapen,beweging en structuur. Meer een goede thee, of kruiden of tabletten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
St.-Jansruid zou doeltreffend zijn, maar het is aan te raden toch je apotheker hieromtrent te raadplegen ant het is niet veilig om andere medicijnen hiermee te cmbineren. Je moet je echt toch wel goed informeren, hoor. Succes en sterkte gewenst.
Poet
10 jaar geleden
Andere medicijnen - inclusief anti-conceptiemiddelen.
Poet
10 jaar geleden
Je kunt eens kijken wat lichttherapie kan doen:
http://www.umcg.nl/nl/zorg/ouderen/zob2/winterdepressie_lichttherapie/pages/default.aspx

Antwoorden (5)

Als jij een vrouw bent dan zou thee van St.-Janskruid jou kunnen helpen. Maar dan mag je geen andere medicijnen gebruiken, want daar heeft het een wisselwerking mee.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heb je de tweede zin van mijn antwoord dan niet gelezen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een soort van echte visolie en niet een chemisch samengestelde variant.
Kyra forte is het beste product. Gemaakt uit het beste deel van sintjanskruid. Heb er uitstekende ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ook zeggen Sint-Janskruid (Hypericum), al helpt dat wel alleen maar bij een lichte tot een milde depressie. Maar 't is wel het proberen waard lijkt me, voor je aan de "echte" antidepressiva gaat. Je kunt ook "Hyperiplant" nemen, das een geneesmiddel met Sint-Janskruid in. Verschil met gewone Sint-Janskruid pilletjes van bij 't Kruidvat ofzo, is dat de dosis normaal hoger is. (http://www.vsm.nl/hyperiplant)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kikkererwten, melk, banaan of chocolade. Deze schijnen het natuurlijke stofje tryptofaam te bevatten dat door middel van enzymen in je lichaam wordt omgezet naar Serotonine, een belangrijk stofje wat bij depressie vaak tekort schiet.