Docter wil dat ik 3 maanden rookvrij ben voor operatie maar dat lukt me niet nu wil ik m'n lichaam reinigen maar waarmee ?? hoe pak ik dit aan ?

Het lukt me niet om volledig met roken te stoppen maar de chirurg wil dat ik 3 mnd rookvrij ben kan ik me lichaam ergens mee reinigen zodat het in het ziekenhuis niet te zien is ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet beter tegen die dokter zeggen dat het niet lukt? Het lijkt me onmogelijk om je lichaam dusdanig te reinigen dat het niet meer te zien is. Succes!
Computoon
10 jaar geleden
"Niet lukken?" Als je maar echt wilt...
Cryofiel
10 jaar geleden
Je lichaam "reinigen" of "ontgiften" is sowieso niet mogelijk. Het enige dat mogelijk is, is jouw lichaam de kans te geven zichzelf te reinigen. Dat doet het lichaam automatisch en continu, dus daar hoef je niets voor te doen. Het enige dat je hoeft te doen om gebruik te maken van het zelfreinigend vermogen van je lichaam, is: geen nieuwe gifstoffen meer toevoegen. En laat dat nu precies zijn wat jouw arts jou aanraadde...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk maar zo... Lichamelijk afkicken duurt max 2 weken... Daarna moet je gewoon nooit meer een sigaret op pakken.
Moeilijker is het niet
Ritsuka
10 jaar geleden
'reinigen'?
zoals cryo al zegt, dat wil niet.
enige manier hoe je lichaam ichzelf reinigt is door er geen nieuwe rotzooi in te stoppen inderdaad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gezondheid staat op het spel. Kweek karakter en stop met roken. En ga zeker niet om een nieuwe pak sigaretten... Zo moeilijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet je lichaam 'reinigen' van alle gifstoffen die je binnenkrijgt met roken zonder daadwerkelijk te stoppen met roken. Helaas. Maar het gaat er ook niet om dat dit "in het ziekenhuis niet te zien zou zijn". Natuurlijk, als jij de rooklucht goed genoeg kunt verbergen en je geen longfunctieonderzoek o.i.d. zult ondergaan, kun je misschien best wel iedereen laten geloven dat je gestopt bent met roken. Maar wil je dat? Er is een reden dat je arts aangeeft dat eerst moet stoppen met roken. Roken vergroot het risico op wondgenezingsproblemen en vertraagt de botaangroei. Ook heeft het natuurlijk een enorme invloed op je longfunctie en op je conditie. Ik weet niet om wat voor operatie het gaat, maar er zijn gewoon operaties waarbij het niet verantwoord is om niet eerst te stoppen met roken vanwege het risico op complicaties. Ook zijn er bepaalde operaties die misschien gedaan worden om het risico op bijvoorbeeld een hartinfarct in de toekomst te verkleinen, die geen zin hebben als je niet eerst stopt met roken omdat je door het roken weer zoveel schade doet dat die kans amper of niet afneemt door de operatie. Bij een orthopedische operatie loop je het risico dat bot niet wil groeien als je blijft roken, en bij elke operatie heb je een hoger risico op (wond)infecties, gemiddeld gezien een langer verblijf in het ziekenhuis, etc. Ik zou dus echt afraden om te proberen je arts hierin voor de gek te houden. Het gaat om JOUW gezondheid, niet om de zogenaamde grillen van een arts die zo kinderachtig zou zijn om van jou te vragen eerst te stoppen met roken voor hij je opereert. Ik geloof best dat stoppen met roken moeilijk is. Maar vraag dan om hulp. Je huisarts kan je begeleiden bij het stoppen, of kan je doorverwijzen naar iemand die daar ervaring mee heeft. Er zijn hele goede programma's, en vaak is er nog vergoeding mogelijk vanuit het basispakket ook. Uit de statistiek weten we inmiddels dat vrijwel iedereen die graag WIL stoppen met roken, ook KAN stoppen met roken. Wel zijn er vaak meerdere stop-pogingen nodig. De truc is gewoon om niet op te geven als je eenmaal gestopt bent, en om de juiste begeleiding te zoeken als je merkt dat je het niet zonder hulp kunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik jouw was zou ik als je die 3 maanden volbracht heb...
geen sigaret meer kopen!!!!
dan ben je pas stoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dokter zegt niet voor niets rookvrij te zijn voor de operatie. Je kan niet zomaar je longen en lichaam reinigen om de stoffen van roken in je lichaam te verbergen... Mijn advies: Luister naar de dokter, ze zijn er niet voor niks

Antwoorden (3)

Je lichaam reinigen is niet mogelijk. Na 20 jaar is elke cel waar je uit bestaat een keer vervangen, maar zelfs de gedeelde cellen zullen onvolledig zijn omdat het origineel door het roken is beschadigd.

Wel zul je een fitter lichaam krijgen als je niet meer rookt. De ontwenningsverschijnselen, die o.a. ontstaan omdat je luie lichaam weer zelf nicotine moet aanmaken, duren ca. 1 tot 1,5 week. Daarna ben je er vanaf! Omring je gewoon een week met mensen die je steunen! Wees geen slappe zak. Zeker niet na zo'n waarschuwing!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een citroen kuur zoek op wikipedia geen idee wat het is maar het reinigt je lichaam
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Nee, een citroenkuur reinigt je lichaam niet. Citroen is gezond, daar niet van. Maar vele andere dingen zijn ook gezond. Zolang vraagsteller blijft roken, kan hij zo gezond eten als hij wil, zijn lichaam zal vervuild blijven doordat hij continu vervuiling blijft toevoegen. Ook nadat hij is gestopt is citroen wel gezond, maar niet reinigend. Het lichaam zal echt zichzelf moeten reinigen.
Ritsuka
10 jaar geleden
citroen bevat vitamine C wat gezond is, maar doet verder helemaal niets in je lijf.
Het word gewoon afgebroken in je maagzuur.
Het is wel slecht voor het glazuur van je tanden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Citroen heeft een reinigende werking maar helpt niet om sporen van roken te verwijderen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat bedoel je met "reinigende werking", Mahric?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het woord 'reinigen' ligt het antwoord al besloten.

Een voorbeeld van wat citroen'water' in de ochtend zoal vermag:
het reinigt o.a. de lever, is een boost voor je immuunsysteem, het balanceert je Ph balans, verbetert de spijsvertering, enz.
En ... het helpt je van de koffie af te komen ;-)
Cryofiel
10 jaar geleden
Alle bronnen die ik heb zeggen dat al die dingen niet kloppen. Dit sluit aan bij mijn kennis over het functioneren van het menselijk lichaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En zo heeft een ieder zijn eigen bronnen, en de overtuiging dat zijn weg met kennis en eigen ervaring naar "de waarheid" leidt.
Vooral blijven delen, daar kan ieder het zijne mee.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is een goede houding zolang het om een mening gaat. Maar hier gaat het om feiten: werkt citroensap nu wel of niet reinigend op de lever? Dat is geen kwestie van "Jantje vindt van niet, Marietje vindt van wel", maar van iets waarvan we kunnen ontdekken hoe het nu in werkelijkheid zit. Ongeacht de persoonlijke mening van Jantje en Marietje.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zou wel graag een artikel zien waarin bewezen word dat citroen een positief effect heeft op het lichaam, zoals je verteld.
Door het drinken van ontslakkings thee, wordt een deel van je lichaam gereinigd.
Door het eten van veel verse groente en zo min mogelijk vlees, helpt zeker ook.
Maar door te blijven roken, ook al rook je minder, komen er telkens opnieuw giftige stoffen je lichaam binnen.
Nu wil je eigenlijk met je vraag, een oplossing, om de dokter te bedonderen.
Maar eigenlijk bedonder je je zelf er mee, zoek hier hulp voor, als je het alleen niet kan ,om met roken te stoppen.
Het gaat om je lichaam, geen computer spelletje!!