Nee, geen echt ziekenhuis maar er is wel een stichting die zich hiermee bezig houdt http://www.voedingleeft.nl/

Het programma komt uit Engeland en is daar in samenwerking met de Britse overheid ontwikkeld. Stichting Voeding Leeft is door SBS (eigenaar van NET5) gevraagd om op Twitter actief de dialoog aan te gaan met kijkers rondom en tijdens de uitzendingen. Verder is er de intentie uitgesproken tussen SBS en Voeding Leeft om een Nederlandse versie van het programma te ontwikkelen en uit te zenden op een van de zenders van SBS.

“Stichting Voeding Leeft is een onafhankelijk platform dat mensen op nieuwe manieren bewust wil maken van de effecten van voeding op zijn gezondheid. Wij zien aan de horizon een nieuwe duurzame eetcultuur ontstaan en een veel grotere rol van voeding binnen de gezondheidszorg. Wij willen dit proces versnellen door met maatschappelijke innovaties in voeding en de zorg te komen.”

Wat wil de Stichting Voeding Leeft bereiken?

“We hebben de ambitie om op grote schaal mensen bewust te maken van wat voeding met je doet door het inspireren en activeren van zowel consumenten als professionals. Zonder belerend en betuttelend te willen zijn, want dat werkt niet. We geloven dat het belangrijk is om mensen op een positieve manier in beweging te krijgen, ze te motiveren om te ontdekken wat ze in hun mond steken. Dat leidt als vanzelf tot aanpassingen of hulp zoeken.”

Wie zijn de mensen achter de Stichting Voeding Leeft?

“Wij bestaan uit professionals, die met passie voor voeding de wereld en de wetenschap volgen met een open en nieuwsgierige blik. Van de boer die bij de bron zit tot aan de chirurg die de patiënt op de operatietafel heeft liggen: artsen, diëtisten, wetenschappers, koks, aangevuld met onder meer journalisten en media- en communicatie specialisten.”

http://www.voedingleeft.nl/visie