Immunotherapie met injecties, een aanrader ?

Ik ben voor katten,honden, paarden, graspollen, huistofmijt en penicilline allergisch.
Voor katten ben ik een klasse 5 allergisch. Het is zelfs te hoog om te meten voor ze in het ziekenhuis. we hebben zelf 2 katten op een kamer boven zitten.
Nou is mijn probleem. Dat de meeste medicatie niet bij mij helpt. ik heb ongeveer 2 jaar immunotherapie gehad in de vorm van druppels. Daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. gisteren ben ik naar de dokter geweest en blijk ik door mn allergie dubbele oorontsteking te hebben. Ik heb hier steeds vaker last van. De katten zouden eigenlijk weg moeten, maar daar wil ik toch nog even mee wachten,.omdat ik hoop.dat er toch nog anders opties mogelijk zijn.
nu is mijn vraag of immunothearapie in de vorm van injecties mogelijk is zijn en of dat er voor kan zorgen dat mn allergie wat minder wordt voor katten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Dit is een goede behandelingswijze,maar zou minder goed resultaat geven voor katten.
Bij toediening via injecties worden gedurende de eerste fase (de instelfase) wekelijks een onderhuidse injectie toegediend, waarbij de dosering steeds wordt verhoogd. De injecties vinden plaats bij de arts. Is de hoogste dosering bereikt, dan hoef je bij de meeste middelen slechts éénmaal per maand naar de arts om een injectie te krijgen (de onderhoudsfase). Al in het eerste jaar van behandelen zullen de klachten veel minder zijn. Om een langdurig effect te verkrijgen, is het belangrijk de therapie ten minste drie jaar voort te zetten.
De behandeling is werkzaam gebleken bij patiënten met een allergie voor pollen, huisstof­mijten en in bepaalde gevallen voor de kat.