wat doen ze bij acupunctuur bij je bekkenbodemspier?

Mijn bekkenbodemspier is zwak, en nu stelde mijn fysio voor om acupunctuur te doen, maar hoe gaat dat er aan toe, en waar ‘steken‘ ze die naalden in, en doet het pijn??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar ze terecht komen weet ik niet, maar pijnlijk zijn de prikjes niet.

Het beste antwoord

Besef goed dat acupunctuur geen wetenschappelijk aangetoonde therapie is voor zwakke bekkenbodemspieren.

Ook al is er beperkt bewijs voor de werking van acupunctuur lokale pijnbestrijding door het beinvloeden van adenosinereceptoren.

Echter, ik heb geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het toepassen acupunctuur bij zwakke bekkenbodem kunnen vinden (ik houd mij aanbevolen als iemand anders dat wel heeft):

Ik weet niet wat voor fysio jij hebt, maar ik zou een andere zoeken. Deze stelt kwakzalverij voor. In het beste geval kost het je alleen geld en tijd, maar vergis je niet: acupuncturisten hebben voldoende infecties en andere nare complicaties op hun geweten om er met een wijde boog omheen te willen lopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even een bron toegevoegd (de 4de) over complicaties van acupunctuur veroorzaakt doordat acupuncturisten geen realistisch beeld hebben van de menselijke anatomie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van de klachten die je precies hebt.
Heb je blaasproblemen: Incontinentie voor urine of ontlasting;
Seksuele stoornissen zoals erectiestoornis, vaginisme, uitblijven van orgasme;
Verzakkingen van darmen, baarmoeder of blaas;
Slechte doorbloeding van bekkenbodem gebied met als gevolg aambeien.

Enfin.
Wonderlijk dat jouw fysiotherapeut wel iets adviseert, maar niet uitlegt hoe dat gaat.
VRAAG het hem/ haar: WAT zij/hij bedoelt.

De naaldjes gaan in ieder geval bij je intieme delen, nogmaals: afhankelijk van de klachten.
Klein prikje zul je voelen. Pijn doet het niet.

En verder is het afhankelijk van hoe oud je bent.
Ben je nog tamelijk jong, dan kan je veel beter je bekkenbodemspieren zelf gaan oefenen.

http://www.mst.nl/incontinentiecentrum/Meer%20informatie/fysiotherapie_bij_bekkenbodemp.doc/

http://www.cesar-therapie.nl/pub/bekkenbodem.shtml

Veel filmpjes daarover:
http://www.youtube.com/watch?v=injXqm20sx4