kun je paardenbloemen invriezen zo ja blijven de antiaxdoksen dan nog werkend?

ik wil ze graag het hele jaar eten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
wat is dat voor stofje? antiaxdoksen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antioxidanten wordt er waarschijnlijk bedoeld. Moet er trouwens niet aan denken om het hele jaar paardenbloemen te eten..

Het beste antwoord

Met invriezen zal er zeker wel wat verloren gaan, maar het gaat wel.
Paardebloemen kun je buiten nog vinden tot zeker tot aan kerst.
In een zachte winter, de hele winter door.
Begin maart gaan ze meestal al weer groeien.
Het gaat dan hooguit maar om twee maanden of minder.

Nu de wortels uitgraven en daarna drogen, lijkt me beter.
De werkzame stoffen in de wortel zijn veel sterker dan in het blad en bloemen.
Eenmaal gedroogd en bewaard in een papieren zak, blijven ze zeker een jaar goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de tip

Andere antwoorden (1)

Paardenbloemen kunnen ingevroren worden.
Invriezen, zo vers mogelijk, behoud ook de voedingswaarde.

Toegevoegd na 56 seconden:
Wel kunnen ze na het uit de vriezer halen een beetje vocht verliezen.