een knobbeltje op mijn ooglid, restletsel zegt de dokter (van een oogontsteking)... is daar een natuurlijk middeltje tegen?

Toegevoegd na 11 uur:
het is een dikke knobbel, net zoals een muggenbeet. je ziet het wel nauwelijks omdat het echt in de ooghoek is. maar af en toe wordt het dikker en roder.
Het is zoals gezegd begonnen met een oogontsteking van mijn ooglid.

Het beste antwoord

Een kennis had het ook en hij zelf is ook een arts. Hij heeft elke avond ,2 weken lang, een gebruikte (nog warme) theezakje op zijn oog laten rusten totdat het zakje weer koud werd. Na 2/3 weken was het weg.

Je kan ook gewoon thee voor je zelf maken en vervolgens het zakje op je oog doen. Als het niet helpt kan je naar de huisarts gaan om het te laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kan je huisarts het niet wegsnijden/verwijderen? het lijkt me niet dat je dat weg kunt smeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel erg grof...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?? wat is er grof aan? is namelijk totaal niet zo bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er werd door de vraagsteller om een natuurlijk middeltje gevraagd tegen dit restletsel, dan vind ik dit wel een vrij proportionele manier. Daarbij kan een huisarts dit helemaal niet, dat zal een plastisch chirurg moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh ik had ook een knobbeltje en mijn huisarts heeft dat gewoon weggesneden. en het leek mij een kort en bondig antwoord :) absoluut niet grof of beledigend of wat dan ook bedoeld .:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, opvallend, ik werd doorverwezen. Ik bedoel het ook niet in de zin van beledigend hoor, maar meer dat het vrij overdreven is om een knobbelTJE weg te laten snijden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha we zijn het gelukkig wel eens dat het niet weggesmeerd kan worden :).
knobbel(tje) kan heel storend zijn en je kan er onzeker van worden of last van hebben als die in je zicht zit , ik denk dat het eraan ligt wat voor knobbel , welke plek en hoe diep door wie en hoe die verwijderd mag worden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker waar, dat kunnen wij hier verder niet beoordelen :)
Hindert het je echt? Een middeltje is er niet om zo'n knobbeltje te laten 'verdwijnen', als het 'tot rust is gekomen' (heb zelf ook een soort knobbeltje, alleen dan op mijn kin), wat misschien nog wel een jaar kan duren, zou je het operatief kunnen laten verwijderen, maar dat is denk ik niet wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een oogarts kan zo,n ,gerstekorrel, onder plaatselijke verdoving weghalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk antibioticazalf (Globenicol) van de huisarts gekregen omdat het steeds terug kwam. Sindsdien is het knobbeltje kleiner geworden en bijna helemaal weg.