Hoeveel afslankpillen mag je maximaal per dag? (Kruidvat huismerk)

Mijn vriendin neemt er nu 12 per dag, maar dat lijkt me erg veel. Ze heeft nu dus ook last van erge hoofdpijn. Weet iemand ongeveer het maximum en of ze wel werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K
anneliez
11 jaar geleden
Ik denk dat jouw vriendin eens naar de dokter moet, wat ze doet is heel gevaarlijk. Zijn haar ouders op de hoogte.
Het is geen klikken als je het hun vertelt in dit geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je vriendin hier mee stopt!
Dat is veel te veel.
Ik heb afslankpillen gebruikt(in combinatie met laxeermiddelen zelfs)
en met zo'n hoeveelheid richt je echt schade aan in je lichaam.
Ik weet niet of je vriendin echt te zwaar is,of net als ik een eetstoornis heeft,maar ze is echt fout bezig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afslankpillen helpen NIET om af te slanken, maar bevatten soms wel veel schadelijke rommel, zeker als je sterk overdoseert zoals in dit geval.

Het beste antwoord

Afslankpillen werken in z'n algemeenheid niet of nauwelijks. Ze hebben wél bijwerkingen, afhankelijk van het middel zijn dat meestal maagdarmklachten, of klachten als hartkloppingen en nervositeit. En als ze er klachten door krijgt, is het sowieso niet goed.

Via internet vind ik diverse afslankpillen van kruidvat eigen merk, ik heb dus geen idee welk middel je precies bedoelt. Kijk eerst eens op het potje: wat zit erin, en wat is de aanbevolen hoeveelheid? Waarschijnlijk staat er zoiets op als één of twee per dag, 12 per dag is echt teveel. Google eens op de werkzame stof, dan weet je wat de bijwerkingen zijn. Als je vragen hebt over het middel, bel dan je apotheker: die weet er het meeste van, meer dan de drogist en meer dan je huisarts.

Daarnaast moet je vriendin naar de huisarts gaan met haar vragen over haar gewicht. Als ze zoveel afslankpillen gebruikt, is ze óf heel zwaar en wanhopig, óf heeft ze een eetstoornis en wil ze afvallen zonder dat hier een noodzaak voor is. Een eetstoornis kun je trouwens hebben of je nu te zwaar bent of niet.

In alle gevallen kan de huisarts het beste advies geven: als ze daadwerkelijk te zwaar is, kan ze met goede begeleiding op een verantwoorde manier afvallen. En als ze zoveel pillen slikt omdat ze vooral met zichzelf in de knoop zit, heeft ze óók hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Plus.
Goed advies.

Andere antwoorden (4)

Als ze zouden werken zou niemand meer dik zijn. Op het potje zou moeten staan hoeveel je er maximaal mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat gewoon in de bijsluiter. 12 is meer dan veel te veel met extreem gevaar voor de gezondheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste afslank pil is deze die je niet inneemt.12 pillen lijkt mij verschrikkelijk erg en zeker heel ongezond.Dat je vriendin maar wat meer beweging neemt en gezonder gaat eten.
11 jaar geleden
Er zijn er volgens mij twee. Eén met carnitine, welke totale onzin is. Carnitine is namelijk een aminozuur (stukje eiwit) welke nodig is bij de vetverbranding. Je lichaam kan het echter zelf aanmaken. En je verbrand niet meer vet als je meer carnitine slikt. Het bevat zelfs een kleine hoeveelheid calorieën. Het is echter wel volkomen onschuldig (aangezien het niets doet en ook gewoon in je eten zit).

De andere is met CLA en groene theeextract. De CLA is hetzelfde verhaal als de carnitine maar dan vet i.p.v. een aminozuur.

De groene theeextract echter lijkt te werken. Maar het is niet spectaculair. Als je normaal gesproken een stabiel gewicht hebt zou je met iedere dag zo'n pil ongeveeer 1 kilo per 3 maanden kwijtraken.

Volgens mij zit er geen cafeïne in de groene thee pil. Maar als dat er wel in zit zou het daar van kunnen zijn. Anders komt de hoofdpijn waarschijnlijk van iets anders. (van helemaal niet eten bijvoorbeeld)