Heelt het drinken van alcohol wonden?

Ik heb een wond die ik soms moet ontsmetten met alcohol, helpt het drinken van alcohol ook mee voor het sneller helen van de wond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor geestelijke wonden wil het wel soms helpen, hoewel het op den lange duur meer kapot maakt dan heelt.

Antwoorden (3)

Ontsmettingsalcohol wordt gebruikt voor ontsmetting van de gave huid en van voorwerpen. In een wonde is alcohol echter schadelijk voor de cellen, geeft een brandend gevoel en vertraagt de wondgenezing. Contact met wonden, slijmvliezen en ogen dient aldus vermeden te worden.
En inwendig geeft al helemaal geen ontsmetting,je zou er hooguit dronken kunnen van worden...
12 jaar geleden
Nee. Het is juist niet slim om alcohol te drinken als je een (open) wond hebt. Her verdunt namelijk je bloed, dus een wond zal veel meer bloeden wanneer je alcohol drinkt, en ook minder snel dichtgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord!
+-je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies spreek uit ervaring met klein glas sneetje en aardig wat biertjes verder -_-" het is veel dunner en stroomt er sneller uit
Nee joh, dat werkt heel anders,
Als je graag drinkt zou het wel
een meevaller zijn.
Maar smeren of innemen dat is
een groot verschil.