Sthepen hawking heeft de ziekte ALS, de meeste mensen gaan dood na 4 jaar met die ziekte. Hoe kan het at hawking nog steeds leeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraagt hij zichzelf ook af. Hij is een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stephen komt volgens critici van een andere planeet. Zonder dollen, Jason Becker, een bekende gitarist heeft ALS sinds 1990, nu dus 21 jaar. De beste man kan helaas geen gitaar meer spelen, maar leeft nog steeds. Hawkins is dus niet de enige uitzondering.

Antwoorden (4)

Overleving ligt inderdaad gemiddeld tussen de 1 en 4 jaar. Ongeveer 10% van de patiënten overleeft echter langer dan 10 jaar.
Bekende voorbeelden van patiënten met een lange overlevingsduur zijn de Britse fysicus Stephen Hawking, die al sinds 1962 aan de ziekte lijdt en de Amerikaanse rockgitarist Jason Becker die sinds 1990 aan ALS lijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb natuurlijk altijd uitzonderingen.
Dat is eigenlijk met elke ziekte zo.
Je staat verbaast hoelang de mensen
die al heel lang zijn opgegeven nog
door kunnen leven.
We hebben natuurlijk heel veel te danken
aan de medicijnen die steeds weer vernieuwd
worden.
De kwaliteit van leven is ook een stuk verbeterd
voor de patient.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is er geen medicijn voor deze erge ziekte. De levensverwachting is ook niet langer met ALS. Door mijn werk heb ik 2 mensen gezien met ALS die binnen 4 jaar dood zijn gegaan. Vind het de ergste ziekte die je maar kan krijgen.
gaat hoe lichaam sterk is en hij heeft hoop of hij bidden ..dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat gezonde voeding en gezonde beweging goed je langer op de been houdt.