Ik heb heel erg last van littekens iemand een idee?

Ik heb last van littekens. Ze zijn echt lelijk. weet iemand wat ik er tegen kan doen? het liefst zo natuurlijk mogenlijk

Toegevoegd na 2 dagen:
Mijn littekens komen NIET door acne. Het zijn witte littekentjes.

Toegevoegd na 2 dagen:
Mijn littekens komen NIET door acne. Het zijn witte littekentjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

je zou een vitamine e creme kunnen halen bij de apotheek...
die staat erom bekend dat het littekens verminderd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt littekencreme gebruiken van Biodermal ,
goede creme die "lichaamseigen" stoffen bevat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De litteken crème van biodermal staat bekend om een hele goede werking! Je litteken verdwijnt natuurlijk niet, maar wordt wel een heel stuk minder zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik geen creme of vitamine want jij hulp nodig hebt en bespreken met jouw huisarts over dit probleem voor een oplossing krijgen en ik herhal gebruik niks maar HUP naar jouw huisarts want cremes en vitaminen zijn gevaarlijk door zijn chemische inhoud

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik adviseer jou om niet cremes of middelen of vitamines te proberen gebruiken maar het best oplossing is naar jouw huisarts voor hulp krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bezoek aan de huisarts kan geen kwaad, maar mijn huisarts gaf destijds zelf ook zulke crème als advies. Maar inderdaad, als ze er echt heel erg mee zit, kan een huisarts een betere specifieke behandelmethode toepassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens.. Voor mij hielp crème niet ;), maar elk huid is anders.
Ik denk dat het belangrijk is eerst te analyseren wat de oorzaak van het litteken is, welke type litteken je hebt, hoe lang je deze al hebt, wat je type huid is, ... Het is absurd om lukraak te zeggen dat je een creme van biodermal of gelijk wat nodig hebt. Online kun je zo'n tests vinden, vaak op de sites van de producenten zelf. Scarban heeft bv een 'scar analyse' tool genaamd de SAP-test - deze kun je terugvinden op www.scarban.be - deze informeert met welk type producten je het best welk soort litteken behandelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'recept' geneesmiddel? Scarban is bij de gemiddelde apotheek verkrijgbaar, ook onder voorschrift van een huisarts ... volgens mij zelfs gewoon zonder voorschrift, gezien alle producten ook vrij via verschillende webshops in nederland en belgië zijn te verkrijgen ... zowel de lotions als de silicone pleisters.
Vitamine (E )wil ook nog wel eens helpen Je kunt vitamine (E )pillen kopen om te slikken,en vitamine( E) creme om er op te smeren.Het gaat er niet helemaal mee weg maar het word er wel minder door.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik had wel baat bij deze creme,mijn littekens vervaagde het waren wel kleine littekens.Volgens jou verhaal is dit bij jou ook het geval.

Toegevoegd na 17 minuten:
Sorry maar komen die littekens mischien door acne?Dan krijg je ze wel een heel stuk weg met vtamine (E)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zelf heb ook witte littekentjes,maar dat komt bij mijn door dat ik altijd alles open krabbelt ,als je zomers bruin word is het helemaal zichtbaar want die plekjes die je open gekrabbelt heb blijven wit .Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is.Gr.Janet