wat maakt medicijnen zo vies van smaak ?

sommige medicijnen zijn vies van smaak ,zoals asperines ,is er een mogelijkheid om dit soort medicijnen bijvoorbeeld zoet te laten smaken ?

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoorbeeld een natuurlijke suiker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Ja dat zullen de stoffen zijn die daarin
verwerkt worden,ik denk dat de pillen
fabrikant niet iets lekkers probeert
te maken, maar iets wat helpt voor
de kwaal.
En misschien heeft het er ook nog mee
te maken dat ze niet als snoepjes worden
gegeten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan, maar dat maakt ze dan ook weer duurder en omdat je pillen in zijn geheel kan inslikken is het niet echt nodig.
Een voorbeeld is sinaspril.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel degelijk mogelijk, maar commercieel absoluut niet interessant. Zoiets zou pas gebeuren als veel mensen klagen over de vieze smaak van medicijnen, en dat laatste is beslist niet het geval.

Een aspirientje slik je niet iedere dag, het moment van de vieze smaak duurt maar kort, en je houdt ook geen nasmaak over, omdat je er altijd bij drinkt of eet.

Bij normale medicijnen die je voorgeschreven krijgt, zal het zo zijn, dat mensen die medicijnen gebruiken wel iets anders aan hun hoofd hebben, dan heel tijdelijk een vies smaakje. Het ongemak van zo'n smaakje wordt dan heel relatief.

Kortom, er is geen probleem, en dat hoeft dan ook niet opgelost te worden. Zelfs als het bijna niets kost, om medicijnen te maken met een lekker smaakje, is het toch nog weggegooid geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij werkt in de zorg en ik niet, dus je zult ongetwijfeld gelijk hebben. Maar het is natuurlijk ook zo, dat als je in de zorg werkt, je met heel veel mensen (patienten) te maken hebt. Zou het niet kunnen zijn, dat het jou daarom wat meer opvalt? En dat het relatief wel meevalt met de problemen. Ik heb nooit gehoord van anderen en er ook nooit over gelezen, dat er hier sprake zou zijn van een probleem, dat dringend om een oplossing vroeg. En ook ontken ik natuurlijk niet, dat het voor sommige mensen heel vervelend is. Maar het blijft natuurlijk wel zo, dat de reden is, dat er niets aan gebeurt, alleen maar komt, omdat het probleem niet groot genoeg is, of voor te weinig mensen een probleem. Je hoort meer over slikproblemen (ook hier op GV) dan over de smaak van medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het in de vla nog vies blijft dan begrijp je ook hoeveel reut eraan toegevoegd moet worden om het smakelijk te krijgen.
Tuurlijk kan Je heel makkelijk het niet vies laten smaken... Maar dan word het door kinderen gezien als snoepjes en als je onnodig medicijnen eet. Dan is dat meestal niet goed voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten vaak stoffen in die niet lekker smaken.. Vaak zijn deze stoffen niet te compenseren met suiker/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste medicijnen worden door het lichaam gezien als gevaarlijk. De bittere smaak zorgt ervoor dat je het het liefst wil uitspugen. Dit is dus eigenlijk evolutionair ezien een verdedigingsmiddel van het lichaam egen het ongemerkt opeten van giftige stoffen