is het erg als ik niet een wrat op m'n voet laat aanstippen?

ik ben 13 jaar en ik heb 2 wratten onder mijn voet zitten...
ik moet nog gaan groeien ... is het erg als ik deze 2 wratten laat zitten? ik heb er zelf geen last van, een wrat is ongeveer 4 mm en de andere iets kleiner
Gr. Maurice :D

Toegevoegd na 22 uur:
voor degene die denken dat m'n wratten naar buiten zijn gegroeid...
hij zit naar binnen (de grote van 4 mm) en de andere zit naar buiten... :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee hoor dat hoeft niet. Als je er maar geen last van hebt en er niet aan gaat peuteren dan gaan ze meestal vanzelf wel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

maakt eigenlijk niet zoveel uit.
En ookal laatje ze aanstippen, ze kunnen nog terug komen. Dat is bij mij ook overkomen. Had er 1 op mijn duim aan laten stippen. Het ging er af en na een maand stond die er weer. Toen werd ik boos en peuterde ik het weg en Voila nooit meer terug gezien :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook een paar wratten/likdoorn onder mijn voet zitten. ik ben zelf naar de dokter geweest. en die zij: het beste is om naar de drogist te gaan en dan wratten pleisters te gaan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat jij erg vindt. Als je er niet mee zit dat je besmettelijk bent voor anderen is het niet erg.

Bovendien heb je kans dat de wratten groeien en dat er nog wratjes bijkomen. Dan wordt het verwijderen ingrijpender, terwijl het nu een fluitje van een cent is.

De wratten kunnen vanzelf verdwijnen, maar heel vaak ook niet. Als ik jou was, ik zou ze toch maar laten aanstippen, dan ben je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van die wratten ga je op een goed moment wél last krijgen Maurice. Het heeft er niet mee te maken dat jij nog in de groei bent, maar het komt omdat wratten nu eenmaal groeien, of je het wilt of niet. De wrat groeit niet alleen naar buiten, maar ook naar binnen in je huid. Denk maar aan de vorm van een cornetto ijsje, maar korter en met de punt naar binnen. Wat je aan de buitenkant ziet is dus maar een klein stukje van het hele ding. Aanstippen bij de dokter op het wrattenspreekuur is verreweg de simpelste en minste pijnlijke/lastige oplossing. Doe jezelf een plezier, en maak er korte metten mee.
Zelf behandelen met wrattenpleisters vraagt de nodige handigheid en zorg, liefst van iemand die jou helpt. Kijk even bij de link.