Bestaat er een niet-homeopathische variant op de arnica-druppels (via de mond in te nemen)? Tegen bloeduitstortingen en zwellingen na een operatie.

Ik denk aan gewone fytotherapie, dus zonder het potentieren van de homeopathie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (6)

Ik denk het niet, heb je iets tegen de druppels, of tegen homeopathie, vsm verkoopt ook tabletten, dat is ook een D6, dus ook gepotentieerd, bevat geen alcohol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoelen met kamillethee werkt ontsmettend en ontstekingsremmend en is bewezen effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat er in Zuid Afrika veel arnica olie gebruikt wordt als bad/massage/aromatherapie. Is vast te krijgen in reformzaak. Ruikt erg lekker.
Helaas lijkt het verder niet veel te doen. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar Arnica en er is nooit enige werkzaamheid van aangetoond. In het laatste onderzoek onder operatie patiënten waren er zelfs aanwijzingen dat arnica-gebruikers langzamer herstelden.

Zoek maar eens op Arnica op de site van de vereniging tegen de kwakzalverij. Www.Vtdk.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het in wil nemen dan weet ik het niet,maar als het niet om in te nemen is dan kun je bij de apotheek een tube Hirudoid kopen,dit helpt heel goed tegen bloeduitstortingen,maar je mag het niet gebruiken als je bloedverdunners slikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik blauwe plekken heb doe ik er arniflor op.
Dit is een groene zalf. Daar moet je een dun laagje van opsmeren. Dan doe ik er een gaasje op omdat het groen afgeeft en de zalf blijft dan ook zietten.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou het eens kunnen proberen met geneeskrachtige kruiden. maar vraag dat dan eerst eens na.