Ik heb "wormpjes" ii heb al 2 pilletjes genomen, maar ze gaan niet weg. Hoe krijg ik ze weg?

Het is tenslotte zeer vervelend, die jeuk in mijn anus. Ik lig er de hele nacht wakker van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Zo snel gaan ze ook niet weg. Ga morgen even langs de dokter, die heeft er wel iets tegen. Zeg maar dat de pilletjes die jij gekocht niet helpen. Als je al wil krabben of wrijven, doe dat dan niet op de blote huid, maar gewoon door je pyjamabroek heen. Anders komen ze ook nog eens onder je nagels en dan krijg je er nog veel meer last van. Probeer je nagels kort te houden, zodat er geen rommel onder kan zitten waarvan je wormpjes kunt krijgen, vaak handen wassen en niet met je vingers in je mond zitten. Het is geen schande hoor, heel veel mensen hebben er last van. Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de Kruidvat heb je een groen doosje met 2 stuks pilletjes erin.. 1 voor vandaag zeg maar en de andere over 2 weken.

Werkt goed! (eigen ervaring op jongere leeftijd.)

kost +/- € 2,-

Toegevoegd na 2 minuten:
Klein groen doosje, vierkant en rode tekst volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mebendazol is dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje.
Mebendazol helpt normaal gesproken goed en is op zich onschadelijk. Afhankelijk van het soort wormpje helpt 1 tabletje wel of niet. Bij sommige wormpjes moet je meer tabletjes gebruiken en een paar dagen achter elkaar.
Zelf heb ik in een voorkomend geval wel eens 2 dagen lang elke dag een tablet genomen. En natuurlijk na 2 weken de tweede niet vergeten om eventueel uitgekomen eitjes te doden.
Maar een tablet alleen is niet voldoende.
Was de handen met zeep voor en na het slapengaan, voor het eten, na het spelen en na wc-bezoek.
Knip de nagels van de handen kort en maak ze regelmatig schoon.
Doe kinderen een nauwsluitend broekje aan, zodat ze zichzelf niet kunnen krabben. Tegen de jeuk kunt u wat vaseline op de bilnaad smeren.
Verschoon het ondergoed dagelijks. Sla het beddengoed en de nachtkleding iedere ochtend buiten uit. Was het beddengoed, ondergoed en nachtkleding op ten minste zestig graden.
Stofzuig de vloer dagelijks.
Maak voorwerpen die u of uw kind met de handen aanraakt, zoals deurknoppen, kastdeuren, de wc-bril en speelgoed, regelmatig schoon.

En vergeet niet dat, net als bijvoorbeeld bij hoofdluis, het vaak ook verstandig is om het hele gezin te behandelen. Anders is de kans groot dat er weer herbesmetting optreedt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht het niet binnen een paar dagen overgaan, neem dan even contact op met de huisarts of assistente. Mogelijk moeten zij dan eerst even vaststellen welke soort wormpjes het betreft en de dosis daarop aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zinloze min, prima antwoord +