hoe krijg ik een bult van mijn voorhoofd?

ik had mijn voorhoofd gestoten aan een kast en nu zit er een bult die verschrikkelijke pijn doet hoe kan ik die pijn verminderen zonder zalf ofzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.3K

Antwoorden (11)

Een oud en probaat middel dat echt helpt: leg er een rauwe biefstuk op. Dit lijkt een apart antwoord, maar het werkt echt vanwege de eiwitten in de biefstuk die het vocht via de semipermeable wand van de bult trekken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het mechanisme waardoor de bult minder groot wordt is osmose. Bij een open wond is het trouwens niet aan te bevelen omdat in rauw vlees veel bacterien kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonde van de biefstuk!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
en wat als je die bult allanger dan een jaar hebt fzo?
Een koud kompres erop leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door middel van koeling kunt u de zwelling verminderen. Verder is het een kwestie van tijd, voor de bult weer wegtrekt.
12 jaar geleden
als het net gebeurd is dan kan je het koelen met een koud washandje of iets dergelijks. Dat zal de zwelling verminderen.
Als het echter al gister gebeurt is en je hebt nu de bult dan zal de tijd je wonden moeten helen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rauwe biefstuk er op leggen. Word vaak gedaan in strips, maar het werkt echt! Er zitten stoffen in ofzo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nog niet al te lang geleden is: koelen, met bijvoorbeeld ijs of een icepack in een theedoek.
En als je het idee hebt dat de bult nog groter aan het worden is, zou je er boter op kunnen smeren, om de huid wat soepeler te maken, dan doet het ook minder pijn.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem wat ijsblokjes en doe die in een plastiek zakje, daaromheen een zachte doek en tegen de bult houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te koelen verdoof je de pijn ook. Pak een zak diepvrieserwtjes of andere losse groenten en leg dit erop.
Meestal heb je dit nl.wel bij de hand en het helpt ook.
12 jaar geleden
Een broodmes of ander metalen voorwerp zo koud mogelijk maken en dat tegen de bult aanhouden.
(oud middeltje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat je tegen zwelling kunt doen is koelen met een coldpack of koude doek (evt met ijs erin) Voor de pijn kun je Paracetamol gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
arnica slikken en als de bult niet open is ook arnica smeren, als je overdag liever niet smeert kan dat ook 's nachts.