ik heb zo stom als ik nu ben verschillende homeopatische medicijnen door elkaar ingenomen kan dit kwaad? ik schiet nu in de hyper van de stress

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als je homeopatische middelen bedoelt die je bij de drogist haalt (VSM ofzo) dan kan het waarschijnlijk niet zo'n kwaad, daar dit veelal sowieso complexe middelen zijn (meerdere homeopatische middelen doorelkaar) en ze laag gepotentieerd zijn (D-potenties).

Zijn het hogere potenties dan heb je ze waarschijnlijk van een homeopaat gekregen en in dat geval moet je hem of haar even bellen.

Overigens hoef je je niet te bezorgd te maken, het kan nooit echt kwaad zoals bij reguliere medicijnen! Als het middel niet bij je past dan doet het niets en als het wel het juiste middel is dan zal het alleen je immuunsysteem activeren (wat soms tot een beginverergering leidt maar je daarna alleen maar beter maakt).

In het uitzonderlijke geval dat je te heftig reageert, kun je een paar sterke bakken koffie pakken, veel van de homeopatische middelen kun je daarmee antidoteren.

Maar je hoeft je dus geen ernstige zorgen te maken en je hoeft zeker niet in de stress te schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Homeopatische medicijnen bevatten geen enkele werkzame stof meer. Die wordt namelijk miljoenen keren verdund. Niet om je te neppen, maar dit is de filosofie erachter.

Het is dus m.i. niet mogelijk dat dit kwaad kan als er niets in zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ga er wel vanuit dat je het hebt over homeopatische middelen (medicijnen zou ik ze niet noemen) en het niet verwart met plantaardige middelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Inderdaad. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, +
maar placebo stress is wel ook echte stress natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er natuurlijk wel stress door hebben. Maar het slikken van veel valeriaan is wat anders dan het slikken van een homeopatisch middel.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik stond op het punt een toevoeging te plaatsen, maar ik zag dat je dat zelf al hebt gedaan. Het probleem met het woord 'homeopathie' is dat datzelfde woord ook voor kruidengeneeskunde cq natuurgeneeskunde cq fytotherapie wordt gebruikt. Voor antwoord met jouw toevoeging dus een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juistem ; pas op met plantaardige middelen, maar homeopatische middelen kun je er rustig 1000 van door elkaar donderen ; het blijft water.
Denk dat stress erger is dan de medicijnen
Goede nachtrust kan wonderen doen
12 jaar geleden
Een homeopaat schrijft wel vaker twee middelen voor, dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het ligt er dus aan welke twee. Iets met Sint Janskruid gaat niet altijd goed samen met bepaalde andere middelen. Veel verstand heb ik er niet van, maar misschien wordt je vraag duidelijker als je de middelen noemt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Kijk ook eens op de verpakking of in de bijsluiter als je die hebt, daar staat wel in met welke andere middelen je het niet samen kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van belang te weten wat je precies hebt ingenomen en waarvoor. Er zijn dingen die op elkaar reageren. Er zijn ook Homeopatische geneesmiddelen doe verkocht worden maar meer overeenkomen met de fytotherapie ( plantengeneeskunde) er is een wisselwerking mogelijk.
Hyper van de stress worden heeft geen zin. Want dan ga je bij alles wat je voelt denken dat het komt omdat je dingen tegelijk hebt ingenomen en dan maak je jezelf alleen maar bang.
Lees even goed de bijsluiters en neem in geval van klachten of onzekerheid toch contact met je huisarts op. Al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat kan geen kwaad,zijn alleen maar kruiden en is bovendien nog erg verdunt allemaal ook.
Je kunt er hooguit wat maag/darmklachten van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Alleen maar kruiden" zegt niets, want er zijn hordes kruiden die levensgevaarlijk kunnen zijn.
Maar in een homeopatische verdunning zal het vermoedelijk erg meevallen.