Wat voor alcoholische drank kan je nog wel drinken als je gevoelig voor blaasont. bent?

Ik mag graag mixjes drinken maar schijnt niet bevordelijk te zijn (ivm blaasont.) toch drink ik graag. Zijn er alternatieven? Miss 2 cranberries innemen voor drank ofzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Als je blaasontsteking hebt en je krijgt daar medicatie of iets dergelijks voor, is het eigenlijk sterk af te raden om alcoholische dranken te consumeren.

Sowieso zou ik bij een ontsteking al geen alcoholische dranken consumeren; het lichaam moet al hard werken om de afvalstoffen van de ontsteking op te ruimen en giet je er nog eens een afvalstof (alcohol) in.. Alcohol kan het lichaam namelijk helemaal niets mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan gerust een mix drinken hoor of het moet zijn dat je medicijnen gebruikt dan zou ik het afraden maar als je niks ervoor inneemt pak je tussen je mix gewoon een glas water zodat je toch voldoende vocht binnen krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook je favoriete drankje mixen met cranberrysap. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap...cranberrysap zorgt ervoor dat foute bacteriën zich niet kunnen hechten aan je blaaswand.Er staan op internet genoeg recepten voor mixjes en cocktails.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen dat zou niet helpen maar wat goed is voor de nieren en de blaas is gewoon bier drinken dat bevordert het plassen en spoelt alles goed door ,volgens mijn uroloog is bier perfect om je nieren en blaas goed werkende te houden ?Het is geen cocktail maar er is ook cranberry juice die je kan drinken ,ik gebruik ook vlierbessap en thee lekker en goed voor je met vitamines kan je vinden in de apotheek.....Ook als je gevoelig bent voor blaasontsteking moet je altijd gaan plassen na het vrijen om eventuele bacteria te vermijden .