wat betekent het als het wit van je ogen een beetje blauw is?

als het wit van je ogen bijvoorbeeld gelig is kun je last hebben van je lever.
Maar wat betekent het als het een beetje blauwig is?
Je ziet dit vaak bij baby's bijvoorbeeld mijn zoontje, maar mijn oudste dochter van 6 heeft het ook nog steeds.
ik ben ooit eens bij een iriscopist geweest ( met reden hoor niet voor de lol)maar ben vergeten wat het was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My god... ben je zeker dat het geen aliëns zijn ?

Antwoorden (3)

dat !!kan!! duiden op Osteogenesis Imperfecta. Is een ziekte waarbij botten makkelijker kunnen breken dan normaal. Zie bronartikel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maar bij kleinere kinderen is dit een normale zaak dat ze blauw oogwit hebben.
Niets om je zorgen over te maken, elk klein kind heeft namelijk nog broze botten, en naarmate ze ouder worden, worden de botten sterker en verdwijnt het blauwe oogwit.

Als je kinderen vaak dingen breken, of je bent er niet gerust op, loop je eventjes binnen bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauw oogwit kan veroorzaakt worden door een tekort aan ijzer.