Power Yoga, of bijvoorbeeld Pilates, zijn bij uitstek geschikt! Je rug sterker maken, kan enkel en alleen door spierversterkende oefeningen te doen. De spieren in je rug, en in je gehele lijf trouwens, ondersteunen je botten.

Als sommige spieren zwak of verslapt zijn, ondersteunen ze de botten niet meer of in mindere mate, en ook hierdoor kan slijtage ontstaan. De slijtage zelf kan je niet wegtrainen. Wel kan je dus je rugspieren sterker maken, zodat je ruggewervels meer ondersteuning hebben, waardoor je klachten zullen verminderen.

Tevens adviseer ik supplementen te gebruiken voor je botten zoals bv. Glucosamine. Deze zorgt dat je gewrichten wat soepeler kunnen bewegen. Bij slijtage is vaak het kraakbeen, en daarmee het vocht, tussen je gewrichten aangetast. Met dit (of andere) supplementen ondersteun je zo je training.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstekend antwoord!
+1