naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem de krachtigste pijnstiller in de hoogst toegestane dosering en kijk uit voor maagklachten. Hou je rug warm, o.a. door de warme straal van de douche erop te zetten en kijk hoe je tot ontspanning kan komen. Ga niet helemaal stilzitten of -liggen want dat verergert de klachten meer dan dat je je spieren soepel houdt door te blijven bewegen, zonder te forceren. Veel kwaad kan het meestal niet maar als je uitvalsverschijnselen in één van je benen of voeten krijgt, gevoelloosheid of krachtsverlies dan is het raadzaam om je huisarts te raadplegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pijnstillers die je in huis hebt. Met paracetamol 1000 mg kom je al een aardig eind maar ook ibuprofen, naproxen of diclofenac doen het goed. Hou echter in de gaten dat al die middelen bijwerkingen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol in combinatie met codeine is een sterke pijnstiller te vergelijken met morfine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal, tientje20, maar die heeft lang niet iedereen toevallig in huis.
Oei..pijnlijk! Probeer je rug zo min mogelijk te belasten en zoek een plekje waar je je even rustig kan houden en je nog redelijk comfortabel bent. Bel zo snel mogelijk de huisarts voor een afspraak.
Probeer niet al te veel stil/plat te liggen, zo word je rug stijver en uiteindelijk pijnlijker. Probeer nog enigszins soepel te blijven zonder je rug te overbelasten. Luister naar je lichaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga onder de douche staan met het water zo warm mogelijk .
Ga dan zoveel mogelijk maar rustig bewegingen maken met je rug tegen de echte pijngrens aan .
Blijf zoveel mogelijk in beweging .
Ga ook naar buiten maar dan wel een warme jas aan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door iedereen word gezegd warm houden ,maar als je een spier ontsteking heb mag er juist geen warmte op.om je rug het meest te laten ontspannen ,ga even op bed liggen met een kussen in je knie holten ,zo ontspan je je bekken en je lenden ,kijk dan of het weg zakt zoniet raad ik aan naar de huisarts tegaan ,er kan ook een zenuw beklemd zitten .
13 jaar geleden
Als je idd door je rug bent gegaan, en niet normaal kunt bewegen zonder pijn, dien je allereerst je rug rust te gunnen door plat te liggen, en je na een paar dagen door een fysiotherapeut te laten behandelen. Dit zal ook het advies van de fysiotherapeut zijn. Pijnbestrijdingsmiddelen en spierontspanners helpen om het geheel te ontspannen, maar bieden geen oplossing zonder fysiotherapie.