Dit is compleet afhankelijk van de oorzaak van de pijn. Maar als het aan je houding & scheefzittende botten / spieren ligt, ja zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chiropraxie wordt door menigeen gezien als alternatieve geneeswijze, edoch, het wordt door veel verzekeraars vergoed. De fysiotherapeut in het ziekenhuis is er vaak niet zo gek van, is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 jaar geleden heb ik een enorme hernia gehad waardoor ik niet op of om kon. Het aanraden van de huisarts was een operatie, maar ik wilde dit niet. De fysiotherapeut boekte na verschillende behandelingen geen vooruitgang, en vervolgens ben ik bij de chiropractor terecht gekomen. Ik moet zeggen; het heeft mij enorm geholpen. Binnen een paar weken was ik redelijk op de been, en weer een aantal weken later kon ik weer beginnen met werken.
Mijn verzekering (ik ben ook aanvullend verzekerde) vergoedde iets minder dan de helft van wat de behandeling per keer kostte. Maar voor mij was de genezing belangrijker dan de kosten.
Toch zou ik niet zomaar naar een willekeurige praktijk voor chiropractie gaan. Laat je eerst goed voorlichten, en vraag ook naar meningen van patienten die al door deze persoon geholpen zijn. Zo is het bij mij ook gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad om je nek en rug eens te laten 'kraken' bij de chiropractor. Bijna alle zorgverzekeraars vergoeden het grootste gedeelte.

Of het je echt helpt hangt van je situatie af. Mijn ervaring is dat je gespannen spieren vaak de oorzaak zijn van verschoven wervels her of der. Naast een bezoekje aan de chiropractor is het daarom ook aan te raden om je houding eens goed onder de loep te nemen. Zit je wel goed rechtop? Zijn je schouders en nek goed ontspannen? Essentiële zaken.

Je moet overigens steeds weer terugkomen bij de chirpractor, dus het is niet na 1 keer verholpen. Bij mij wilde hij steeds een afspraak maken om de week, maar vanwege de kosten ga ik wat minder regelmatig. Ook niet echt nodig in mijn geval.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chiropraxie kan hier uitstekend helpen.
Shiatsu ook.
Er zijn meer aanvullende geneeswijzen, die goede resultaten geven.
In de link vind je een gesprek met een fysiotherapeut die een nieuwe vorm ontdekte: Rebalancing. Mogelijk kan je hier iets aan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als men cervicale artrose heeft kan het bij nekpijn gewoon de kwaal verergeren. Een professor reumatologie heeft mij gezegd dat hij het niet goed vindt dat er getrokken en gewrongen wordt aan de halswervels. heb het toch gedaan en ben reeds maanden op sukkel, momenteel bij kinesist die ook trekt en wringt in alle richtingen want tegenwoordig doen ze allemaal aan manuele therapie zonder dokter te zijn, is een nieuwe trend, maar het resultaat geeft soms uitgerokken spieren of blokkades waardoor men tenslotte bij een chirurg kan belanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chiropraxie heeft zijn nut reeds bewezen, desondanks wordt het nog niet erkend in België.

Soms kan een Orthomanipulatie therapie ook erg doeltreffend zijn. Dit hangt van de oorzaak af. Vooral bij bekkeninstabiliteit kan het zeer doeltreffend zijn.