Vraag over ziektekostenverzekeringen: Mogen kinderen onder de 18 jaar met een (klein) eigen inkomen gratis meeverzekerd blijven met de ouders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij zijn kinderen die gewoon op school zitten tot hun 18 jaar bij hun ouders verzekerd. Mits ze niet meer dan een bij baantje hebben.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja, dat mag als het gaat om de zorgverzekering zoals bij een Menzis, Achmea of Univé. Vanaf 18 jaar moet het kind een eigen verzekering afsluiten.

Voor wat betreft de ziektekostenwet zal tevens wat betaald worden van het loon van het bijbaantje. Ik dacht dat dit iets van 6% was (weet dit niet zeker).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat ik een 'beste antwoord' zou moeten kiezen, maar ik ben blij met alle antwoorden, en wil jullie van harte bedanken! Marianne