Wat is het voordeel van merkenrecht ten opzichte van domeinregistratie?

Ik zit eraan te denken om in 2011 een eigen dienst op de markt te brengen. Nu twijfel ik sterk om dit nieuwe merk te registreren, gezien ik weet dat je anno 2010 met een domeinnaam ook kunt aantonen dat je eerder was met dit merk. Dus ik zou graag willen weten of er meer voordelen nog zijn aan merk-registratie of als het eigenlijk maar een onnodig dure aangelegenheid is om een merk te registreren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij zijn dit totaal verschillende dingen.
Bij domeinregistratie registreer je je een (internetsite) naam op het internet en bij merkregistratie registreer je een bepaald merk die anderen dan niet meer mogen gebruiken.

Ik zelf vind merkenregistratie een onnodig iets zeker omdat het ook zo duur is. Kijk, ik kan mij voorstellen dat wanneer je sony heet je blij bent dat je het hebt geregistreerd maar indien je niet al te groot zult worden zal ik het niet doen, zonde van het geld.

Ik vraag mij trouwens wel af of je bepaalde rechten opbouwt indien je slechts de domeinnaam registreert. Want indien iemand een bedrijf gaat beginnen (zonder internetsite) dan raadpleegt de notaris niet het internet maar de kvk. Een ander zal dus gewoon een bedrijf kunnen oprichten met die naam terwijl hij/zij van niets weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, maar dat maakt voor mijn antwoord niets uit.

Andere antwoorden (1)

Domeinnaam is nog steeds iets anders dan een merkregistratie.
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Erg ver maar ook vergenoeg?