Wat gebeurd er met mijn eigendommen als ik kom te overlijden en ik woon ongehuwd samen?

Ik heb geen plannen ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb geen kinderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je een samenlevingscontract hebt gaan je eigendommen naar je vriend/vriendin. is dit niet het geval gaan je eigendommen naar jou familie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een samenlevingscontract hebt naar je partner, anders naar eerste graads familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een samenlevings contract leg je niet vast wat er met je spullen gebeurt na je dood hooguit hoe het huis verdeeld wordt (dus gezamenlijk bezit) als je wilt dat je partner alles krijgt heb je een testament nodig. Om je vraag te beantwoorden het gaat naar je ouders en als je die niet meer hebt je broers en zussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. als er een verblijvingsbeding in zit dan is dat voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je regelt alleen waar de gezamenlijke spullen naartoe gaan. Dat zeg ik ook met bijvoorbeeld een huis wat je samen hebt gekocht. Voor je eigen spullen heb je een testament echt nodig. Als je geen eigen spullen hebt is het genoeg als je die wel hebt moet je het echt regelen. Is spreek uit ervaring.
Ik sluit me aan bij panni.
Maak een testament op om alles te regelen.

Lees dit ook even als achtergrond info;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfrecht#Nederland