Waarom is het percentage dat via een incassobureau hoger dan binnen je eigen gestelde termijn?

Het aantal facturen dat naar incassobureau's word uitbesteed is veel hoger dan jaren geleden, waarom betalen mensen niet op tijd meer en schikken mensen niet voordat een vordering uit handen gegeven word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In een economisch slechte tijd gaat het ook met de betalingsmoraal slecht. Simpelweg omdat men prioriteiten moet stellen: eerst degene betalen waar ik straks nog meer zaken mee moet doen, en de anderen kunnen wel wachten.
Blijkbaar hebben ze jou of jouw bedrijf niet zo snel nogmaals nodig en sta je laag op de prioriteitenlijst.
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Dat is een kwestie van moraal. De een doet dat wel, de ander niet. Zo slecht is de mens nu eenmaal.

Andere antwoorden (3)

Omdat mensen en bedrijven minder geld hebben door de crisis en betalen dan uitstellen.
Waardoor de ontvangers ook weer langer wachten omdat die hun geld ook later krijgen enz.enz. is een visuele cirkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor bedrijven is de reden meestal dat ze spullen nodig hebben voor productie. Als dit teveel doen en de uitgaven dan hoger zijn als de inkomsten (of de inkomsten te laat binnenkomen) gaan ze uiteindelijk failliet
Bij personen is de reden dat de mensen teveel lenen voor dingen die een levensduur hebben die vaak korter is dan de lening loopt. Vervolgens weer een lening nodig hebben (en vaak ook krijgen) en uiteindelijk komen ze dan in de problemen om hun rekeningen te betalen Betere voorlichting en strenger toezicht zou een stuk helpen.
Omdat zoveel lenen dat je 't niet meer kan betalen populairder wordt. Dat is zo omdat men denkt anders het hoofd niet meer boven water te kunnen houden. Echter, lenen verergert de situatie juist altijd in zulke gevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgaande dat je (mede) doelt op consumptief krediet:
De ervaring die ik ooit heb opgedaan (beroepsmatig) leerde mij dat veel mensen gedreven worden door hebzucht. En het lijkt wel dat die hebzucht groter wordt naarmate men minder te besteden heeft. (Geen idee of mijn bewering met een onderzoek te staven is).
Om de een of andere reden zijn ontzettend veel mensen gevoelig voor het soort auto dat de buurman rijdt. Of dat hij een flatscreen heeft en jij niet. Gadgets. Nieuwste telefoon.
En dan loop je door de stad en schreeuwen de borden bij electronicazaken je toe:"Koop nu en betaal pas in 2012! Renteloos!" Ja, totdat de datum van betalen ineens daar is en je een DK met 22% rente in je maag gesplitst hebt gekregen, omdat je de kleine lettertjes niet gelezen hebt... Want je was te hyper door het vooruitzicht het EK te kunnen kijken op de nieuwste LED televisie van 1 meter doorsnee en de verkoper stond ongeduldig te wachten... Of postorderbedrijven waar je tot 2500 euro op krediet kan kopen en je hebt dit nog nodig en dat nog nodig, zo gebeurd en in je portemonnee merk je het niet direct op dat moment.
Simpele voorbeelden, maar zo werkt het wel bij veel mensen. Waarom sparen als je NU kan spenderen? Juist OMDAT het economisch slecht gaat en je daardoor de negatieve spiraal denkt te kunnen doorbreken met een korte-termijn-kick. Geloof me, er zijn dui-zen-den mensen zie zo handelen en niet willen nadenken over de consequenties.