hoe heet het als het balanstotaal toeneemt? En als het afneemt? En ... hoe heet het als het balanstotaal gelijkblijft maar er wel financiele feiten pl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Net zoals je het zelf zegt. Een balans is niets anders dan een foto van een moment. Financiele transacties op balans nivea kunnen altijd betaling crediteuren. aankoop aandelen of obligaties. aankoop duurzame productiemiddelen of onroerendgoed.
ronron1212
13 jaar geleden
als het balanstotaal toeneemt, wil dat zeggen dat er investeringen (materieel als vlottend) zijn gepleegd en de bezittingen in boekwaarde zijn toegenomen. Deze toename wordt gefinancierd met eigen geld (winst die is gegenereerd) of met het afsluiten van extra krediet ter financiering van de investering of het achterblijven van betalingen aan crediteuren (leveranciers).

Als het afneemt precies omgekeerd.

En als het gelijk blijft is de intrinsieke waarde van de onderneming ongewijzigd gebleven.