Wanneer verloopt het recht op het indienen/eisen van nota's/geld? (1e contract is in 2003 afgesloten, 2e contract in 2005) 2008 kwam ineens rekening.

Vanaf 2008 hebben wij onenigheid met een bedrijf over een nota die ze "ineens" bij ons indiende. We zouden over 2005,2006 en 2007 te weinig geld hebben betaald voor de verleende diensten.
Nu is het geval dat een zusteronderneming van datzelfde bedrijf de wettelijke toelage van de belastingdienst voor ons inde en de rekening die die dan overbleef aan dat zusteredrijf betaalde.

Het zusterbedrijf regelde zelfs de jaaropgave etc mbt de dienst.
(wij betaalde het zusterbedrijf overigens geld voor het verlenen van deze dienst)

Nu zeggen ze dat we 12.000 euro te weinig hebben betaald (lees er is te weinig geclaimd bij de belastingdienst)
Het 1e bedrijf (die de dienst verleende) eist nu 12.000 euro van ons voor verleende diensten.

Wie is verantwoordelijk voor deze fout?

Ergens staat mij bij dat er een verjaring is van dit soort eisen/rekeningen.. klopt dit?

Inmiddels hebben wij ook al 1 jaar lang niks meer van ze veromen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mij lijkt dat het zusterbedrijf een verwijt gemaakt kan worden. Dit bedrijf is toch nalatig geweest?
Wat betreft de verjaring, is volgens mij 5 jaar het criterium.
Deze termijn geldt voor contractuele vorderingen, dus voortvloeiende uit een overeenkomst.
Voor consumentenkoop is een termijn van 2 jaar aan de orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verjaringstermijn van contractuele vorderingen is inderdaad 5 jaar.

In de link wat meer info:

http://financieel.infonu.nl/geld/18416-de-verjaringstermijnen-voor-uw-vorderingen-en-schulden.html

ik weet niet of je als privépersoon of als bedrijf hierin staat. Als privépersoon kun je altijd even de jurofoon bellen of bij de wetswinkel binnen lopen.

veel succes