met welke onvoorziene kosten moet ik rekening houden als ik mijn eigen bedrijf wil opzetten?verder nog tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
paulus811
13 jaar geleden
vertel eerst even welke kosten je voorzien hebt, scheelt een hoop onnodig werk bij het beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb eigenlijk geen idee welke kosten er allemaal komen kijken.een kantoor heb ik nog niet nodig en een opslagplaats in 1e instantie ook niet dus heb je tips of ideen voor me

Antwoorden (6)

www.lancelots.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel van de kosten waar je rekening mee moet houden als je een eigen bedrijf begint hebben te maken met het soort bedrijf dat je wilt beginnen.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb eigenlijk geen idee welke kosten er allemaal komen kijken.een kantoor heb ik nog niet nodig en een opslagplaats in 1e instantie ook niet dus heb je tips of ideen voor me. Ik wil een groothandel beginnen waarvoor ik in 1e instantie nog geen gebouw en opslag voor nodig heb
ronron1212
13 jaar geleden
Een zaak beginnen doe je niet zo maar een groothandel als eenmanszaak of als bv? welke inversteringen heb je nodig zo en zo een Pc, een programma om facturen te maken en let erop op een factuur staan altijd een opvolgend factuurnummer je btw nummer en je inschrijving van de KvK. Dus een stoel een bureau. Je wilt iets verkopen dus heb je ergens reclame of marketing nodig. Afspraken met leverancier. Leveringsmogelijkheden ja zoveel maak een plan van aanpak en probeer eens alles op een rijtje te zetten wat hoe wanneer. Dan kun je kijken waar je nog meer rekening mee moet houden. Vergeet niet starten kost geld.
Tip: zoek een goede accountant. En ook de Kamer van Koophandel heeft vanalles voor starters beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip1: Door de btw niet te verwarren met BMW.

Ik heb in het verleden veel kleine bedrijfjes begeleid als het slecht met het bedrijf ging. Meestal was bovengenoemde tip de oorzaak.

Tip2: Neem een goede (betrouwbare) boekhouder, die de vinger op de knip houdt.
Tip3: zorg er voor dat je een goede cashflow hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kosten vantevoren kan voorzien zijn ze niet onvoorzien. mijn antwoord luidt dus: Dat is niet vantevoren te voorzien.

Toegevoegd na 26 minuten:
Tsja, lastig te zeggen als je niet zegt waar je wel aan denkt.. Denk je aan deze posten?:

- Wanbetalers & deurwaarders
- Druk kosten
- Software licenties
- Falende producten & vervanginskosten
- reiskosten
- Telefonie
- Offerte-kosten (Vooronderzoek?)
- IT consulenten voor netwerk / beveiliiging
- Backup kosten (ALTIJD een backup van je belangrijke gegevens buiten het bedrijfspand bewaren)
- Archiveringskosten (Bepaalde papieren moet je lang bewaren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja: De kosten in verband met het afboeken van klanten die niet betalen. Met andere woorden: zorg dat je weet wat je nog tegoed hebt en geef niet alles uit dat je hebt verdiend. Geef zeker niet de btw uit die je hebt berekend over de geleverde diensten/goederen.