wanneer een deurwaarder in schakelen

iemand heeft onze koelbox (elektrolux) geleend, en nu is de deksel stuk, bij de scharnieren volledig afgebroken, omdat men zo nodig bij deze deksel de koelbox optilde (handig toch)
tot op heden nog steeds geen bericht van hun wa verzekering gehad, duurt nu al 2 maand
kan ik nu al een deurwaarder vragen om te bemiddelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet hun eerst aansprakelijk stellen en letop een deurwaarder kan je geld kosten als de vordering niet te verhalen valt
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal idd eerst de mensen zelf benaderen (nogmaals had ik ook al gedaan maar zal nog een keer bellen)

Andere antwoorden (6)

Persoonlijk zou ik nooit een deurwaarder inschakelen om zo'n zaak.
Nadenkertje:
Als je je brandstof uitleent, moet je maar met de bezem reizen = als je iets uitleent wat je nog nodig had, moet je zelf de gevolgen dragen.
Uitlenen gebeurt altijd op eigen risico, tenzij er duidelijke afspraken over gemaakt zijn van te voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Nou je hebt ook nog zoiets als fatsoen. Als ik iets leen en het gaat kapot (kan altijd gebeuren), dan betaal ik meteen de schade, ongeacht of de verzekering betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kent u Art. 321 op wetboek van strafrecht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artikel 321:
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie. Het artikel klopt maar blijft natuurlijk voor MIJ onzin.
Je HOEFT namelijk niets uit te lenen. Niemand verplicht jou, als ik iets zou uitlenen is dat op mijn risico met goede bedoelingen om iemand even vooruit te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn afspraken gemaakt dat als het stuk gaat er vergoed gaat worden, en nu is het zo dat de persoon in kwestie zijn hoofd omdraait als die ons ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het heel jammer dat materiële dingen nog steeds relaties kapot kunnen maken.
Ik wens je alle wijsheid toe om dit tot een goed einde te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deurwaarder hiervoor inschakelen ?
Denk dat het niet veel zal opleveren. Jammer, maar het leven gaat verder. Je kent nu wie ze echt zijn.
Ik zou de schade eerst terugvragen aan degene die de koelbox heeft geleend, dan mag diegene zelf proberen het van de verzekering terug te krijgen. Dat is niet jouw probleem. Als ik diegene was, dan had ik meteen de knip getrokken.
paulus811
13 jaar geleden
Een deurwaarder kost je meer geld dan de waarde van je koelbox, heb je geen rechtsbijstand verzekering ?
Anders zou ik deze maar bellen en de situatie uitleggen, zei kunnen veel meer druk uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me meer een gevalletje rijdende rechter .
een deurwaarde voor zoiets vind ik een beetje overdreven en kan ook verkeerd voor jou uitpakken,financieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
rijdende rechter is helemaal overdreven: dat is in principe al een rechtszaak, dat doe je toch niet voor een paar tientjes!
Ik kan overigens geen nieuwe electrolux koelbox meer vinden in hun programma. Is het niet een ouwetje, dan zit je helemaal met beperkte waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze koelbox is niet nieuw natuurlijk, maar voor € 200.- heb je al een goed nieuwe vervanger van de elektrolux
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@itsme
dus de rijdende rechter vind jij overdreven ?
je hebt zeker nooit gekeken want er zijn gevalletjes bij waar het zelfs om nog geen tientje gaat,of een schutting die anderhalve centimeter te ver bij de buren in de tuin staat .
nee,een deurwaarder inschakelen is een goeie.
Eigenlijk had je gelijk diegene aansprakelijk moeten stellen. Zwart op wit. Hierna had het naar de verzekering gemoeten. Nu na twee maanden is dat een beetje laat en ik denk eigenlijk ook dat jullie het beter nu onderling op kunnen lossen. Mag aannemen dat je het hebt uitgeleend aan een bekende van je. Zo niet, dan had je er iets beter over na moeten denken voordat je het uitleende. Is het een kennis of familielid, dan weet je nu gelijk wat je aan die persoon hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is idd een kennis en ja klopt wat je zegt weet nu wel wat ik er aan heb, niks dus. einde oefening
Als jullie er helemaal niet uit kunnen komen, zou ik me eens goed gaan afvragen wat die koelbox waard is, en wat de vriendschap met deze mensen je waard is - verondersteld dat die er nog is, natuurlijk. Misschien besluit je dan wel dat het beter is om het maar te laten zitten, zodat je tenminste voor dat beetje geld geen vrienden kwijtraakt.

Ook kun je je afvragen of je wel iemand wilt zijn die een deurwaarder op zijn eigen vrienden af stuurt. Of dat het je eer te na is. En hoe kijken wederzijdse vrienden naar deze situatie? Die zullen toch ook hun ideeën hebben over zo'n best extreme actie?