Hoe word een krediet bij Wehkamp opgebouwd?

Ik heb al enige tijd een krediet bij Wehkamp, ik ken de risico's en ik weet dat je beter niet op krediet kun kopen, dus uw eventuele goede adviezen daarover zijn mij al bekend.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe men besluit om je krediet te verhogen of het juist niet te doen.
Bijvoorbeeld je bestelt en je zit aan je kredietlimiet en je moet dus het bedrag wat boven het krediet zit moet je bijbetalen. Het is niet zo dan ze dan automatisch je krediet verder verhogen navenant je nieuwe aankoop.
Anderzijds heeft een vriendin vertelde ze mij een krediet van 4000,00 euro, heb er niet op doorgevraagd, maar stel de vraag hier, kon er geen antwoord op googlen.
Willen ze een salarisstrook zin bijvoorbeeld,hoe werkt dat precies.
Ze beginnen dus met een basiskrediet in mijn geval 700 euro, vraag je dan zelf om de verhoging van het krediet, of doe zij dat automatisch na een bepaalde tijd waarin je betrouwbaar bent gebleken en keurig aflost, het dubbele van het aflosbedrag zelfs. Staat daar een tijd voor, na een jaar ofzo, ik woonverder een keurige buurt want ik weet dat ze ook beoordelingen doen op postcode.
Allen dank voor uw bijdrages.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Een soortgelijke vraag werd eerder gesteld, zie de link, staat nuttige info bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze informeren bij BKR in Tiel om te zien of je nog wat krediet kan hebben. Ik weet wel dat je problemen kan krijgen als je een krediet hebt bij een postorderbedrijf omdat die worden geregistreerd bij het BKR. Dus stel je hebt een krediet limiet van 4000 euro en je hebt maar 500 opgenomen dat betekend wel dat je bij het BKR staat geregistreerd met 4000 euro lening, ook al is het maar 500 euro. Dit kan nadelig zijn bij het afsluiten van hypotheek omdat zij alleen een informatie krijgen 4000 euro lening. Mijn advies is neem in elkgeval niet meer dan nodig is, want ook al is het afbetaald blijft die lening bestaan. Je zal zelf die lening moeten stoppen, maar dat stuit soms nog al op problemen. Heb daar een collega mee moeten helpen en dat was verdraait lastig en duurde bijna 3 maanden. Het was in ons geval geen wehkamp.