Hoeveel geef je een meisje van ongeveer 12 om op 1 kind 's avonds op te passsen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Onze oppas die iets ouder was kreeg fl. 2.50 per uur en dat kun je nu in éuro's geven.
Vergeet niet om daarnaast wat chips, pinda's, cola enz. klaar te zetten want dat hoort er ook bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

een kind van 12 laten oppassen, is inderdaad misschien wat jong. tenzij je hij/zij goed kent en ver vertrouwen in hebt.
ik ben 15 en pas heel veel op kinderen, daar krijg ik eignelijk altijd 3 euro per uur voor ongeveer. vaak word het gewoon afgerond bijv 3 uur oppassen en dan krijg ik gewon 10 euro, maar 2 uur bijvoorbeeld gewoon 6 enz.

er is geen bepaald bedrag dat ze zou moeten krijgen, dat ligt geheel in de handen van de ouders van het kind.

succes in ieder geval!
denk er wel goed over na ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 12 was kreeg ik 3 gulden per uur. Ik denk dat je dat tegenwoordig in euro's mag betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger ook opgepast toen ik 12 jaar was. Ik kreeg daar toen 2 gulden per uur voor. Ik weet van een vriendin dat zij 2.50 euro per uur geeft.
Ik neem aan dat het oppasmeisje geen huishoudelijk werk doet en tv kan gaan kijken als jou kindje op bed ligt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is niet helemaal goed gegaan met mijn bron, maar dat moet het NIBUD zijn.
Zij geven aan tussen de 2 en 3 euro voor de avond per uur.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bedrag dat je kunt geven aan een oppas van 12 ligt denk ik rond de 2,50 per uur. Omdat de oppas in dit geval zelf ook nog jong is kan je niet teveel taken en verantwoordelijkheden geven en denk ik ook niet dat het laat kan worden en het dus op een paar uur 's avonds oppassen gaat en de oppas dus ook huiswerk kan maken of TV kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 10 euro zou ik het doen.
Er zijn genoeg meiden die het aankunnen om met twaalf jaar op te passen.Daarom begrijp ik de reacties niet.Mag aannemen dat jullie bereikbaar zijn als er iets is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou haar voor een hele avond 20 euro geven,maar op een baby of iets ouder kind te passen,zou ik een kind van 12 niet toe vertrouwen. Je zadelt haar met veel te veel verantwoording op. Misschien is mijn standpunt ouderwets, maar zo zie ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens+
mijn vriendin (13) kreeg voor 2 uur oppassen 5 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zak drop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een krent en zou niet meer dan 2 euro per uur geven. En de sleutel van de voorraadkast meenemen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat de som van de leeftijd van de oppas en de leeftijd van het kind minimaal 16 moet zijn. Ik vind 12 ook wel erg jong. Bovendien heeft een kind van 12 een hoop slaap nodig, dus om haar nou 's avonds op te laten passen... Als je het toch gaat doen, sluit ik me qua bedrag aan bij 2,50-3,00 per uur en een gevulde koektrommel op tafel ;-)