Verhuizen of solliciteren?

Mijn schoonzusje wil graag verhuizen naar een ander deel van ons land. Ze heeft nu een baan, gezin, koopwoning.
Wat doe je eerst in dit geval: ga je eerst je huis proberen te verkopen, en daarna verhuizen, en dan pas een baan zoeken, of doe je t andersom: Eerst een baan zoeken, met t risico dat je elke dag 4 uur in de auto zit, en dan pas verhuizen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet even te vermelden wat haar gezin er van vind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar gezin wil graag mee uiteraard. De vraag ging alleen over in welke volgorde je dit soort operaties aanpakt....

Het beste antwoord

Dat ligt er ook aan wat de financiele reserves zijn van het gezin en wat de huidige situatie is.

Goede baan, weinig reserves? Dan zoek je eerst die nieuwe baan en ga je daarna pas je huis verkopen.

Geen baan, weinig reserves? Dan zoek je eerst een nieuwe baan. Je kunt namelijk niet lang meer zonder een baan, dus eerst het eerste probleem aanpakken. Misschien kom je er wel achter dat er geen werk te vinden is waar je heen wilt en kun je niet verhuizen.

Geen baan, genoeg reserves? Huis verkopen en dan een baan zoeken. Je hebt geen haast, dus doe je eerst datgene wat je graag wilt doen. Dat werk komt dan later wel.

Wel een baan, genoeg reserves? Dan ben je in de gelukkige positie om te kiezen wat je wilt doen. Je kunt je huis vast te koop zetten en kijken hoe lang het duurt voor je wat leuks gevonden hebt. Je kunt je huidige baan opzeggen, of vasthouden na je verhuizing en tijdelijk forenzen. In dit geval is er geen beste keuze, maar alleen van belang is JOUW keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt me het beste eerst te zoeken naar een baan, voordat je begint met de hele verhuizing, en alles dat er bij hoort.
Als je een baan hebt gevonden, en je geeft aan dat je nog moet verhuizen etc, is er vaak wel wat te overleggen met de werkgever.
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoe avontuurlijk je bent ingesteld, in hoeverre je waarde hecht aan de vaste en 'zekere' normen als het hebben van een dak boven je hoofd en regelmatig inkomen, dan zou ik zorgen dat ik eerst ergens iets vindt waarmee ik geld verdien, en dan in alle rust om me heen kijken naar een plekje waar ik wil en ook kan blijven wonen.

Aan de andere kant....Je spreekt je overlevingsvermogen, je creativiteit en je flexibiliteit enorm aan als je 'gewoon' vetrekt. En niet op zeker speelt. Afhankelijk of je dat aankan kunnen hieruit de meest mooie situaties ontstaan. Dus het is heel erg afhankelijk, maar gezien je verhaal en als er kinderen bij betrokken zijn en wanneer je (financieel) aan zaken gebonden bent, zou ik in dit geval op zeker spelen, en dan maar een lange reistijd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+- je voor je laatste alinea. Als je gewoon vertrekt kunnen de mooiste dingen ontstaan. En dan word je ook minder kritisch bij het vinden van een baan. Werkt echt. Ligt er natuurlijk wel aan hoe courant je bent op de arbeidsmarkt.
Een vriendin van mij zit in hetzelfde parket. ZIj kiest ervoor om eerst haar huis te verkopen. Dat is niet zo gemakkelijk en de huizen staan nogal lang te koop in haar buurt. Daarna gaan ze daar in een huurwoning wonen. Zij kan redelijk gemakkelijk overal werken en mocht hij nog geen nieuwe baan hebben dan kan hij gedeeltelijk thuiswerken en gedeeltelijk bij vrienden logeren.
Als je een of twee jaar met dubbele lasten zit kunnen maar weinig mensen dit betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huis te koop zetten of verhuren, andere baan zoeken en dan ander huis kopen of huren, of je moet genoeg inkomsten hebben (jaarsalaris op de bank) dan kan je gokken, met kinderen zou ik dit risico helemaal niet nemen, je weet niet waar je aan toe bent en je kinderen ook niet, dus eerst verkopen, andere baan zoeken, ander huis kopen, verhuizen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst zoeken achter werk. Want als je eerst verhuist en je vind geen werk dan moet je weer verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst een baan zoeken. Met een koophuis moet je financiële zekerheid hebben. Tja, dan kan het gebeuren, dat je een aantal uren onderweg ben naar je werk.

Of je gaat al verhuizen en reist elke dag terug naar je oude baan tot je een nieuwe baan hebt.